6. Sınıf – Hafta 7 – Dijital Dünya

Merhaba Arkadaşlar, yeni haftamıza Dijital Dünya konusu ile devam ediyoruz. Geçen hafta 6. Sınıf – Hafta 6 – Dijital Dünyanın Suçluları konusunu işlemiştik. Eğer konularınız yetişmedi ise ilgili haftaya dönerek eksiklerinizi tamamlayabilirsiniz. Eğer konuları tamamladıysanız Dijital Dünya konusuna başlayabiliriz.

Bu yazı web sitemde paylaştığım içeriklerin herkes tarafında düzenli bir şekilde aktarılabilmesi için oluşturulmuştur. Normalde içeriklerimi hafta hafta kategorilere bölüyorum fakat eski müfredat ve yeni müfredat olanlar birbirine karışabiliyor veya sıralamada farklılaşmalar olmasından dolayı bazı okullar yüzeysel geçerken bazıları çok derine inebiliyor.

Ben bu sayfada bu hafta kendi ders akışımı sıralı bir şekilde link vererek paylaşacağım. Bunu yaparken Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz Kitaba birebir uyumlu bir şekilde gitmeyi planlıyorum. Geçen sene pratiğini yaptık şimdi bu pratiğe göre ders akışımı aşağıya adım adım ekleyeceğim. Sizlerde kendi öğrenci seviyenize göre bu ders akışlarını ayarlayabilirsiniz.

HAFTANIN KAZANIMLARI

İlgili haftanın kazanımlarını aşağıya liste halinde ekliyorum. Eğer benim hazırladığım yıllık planı kullanıyorsanız ders defterini yazarken başka hiçbir yerde aramadan direk buradan kazanımlarınızı yazabilirsiniz.

  • BT.6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır.
  • BT.6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
  • BT.6.2.2.2. Öğrenci, bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.

Kazanımları deftere sığdıramazsanız kazanım numaralarını yazabilirsiniz. Örneğin “BT.6.2.2.1 – BT.6.2.2.2 – BT.6.1.1.4 Nolu Kazanımlar” şeklinde defterinizi doldurabilirsiniz.

HAFTA-7
DİJİTAL DÜNYA DERS AKIŞI

Dijital Dünya konusununda teorik konular göreceğiz. Aslında bu konuyu geçen haftanın Dijital Dünyanın Suçluları konusu içeriğinde görebilirdik. Fakat kılavuz kitabımız bu şekilde uygun görmüş bende ona göre hareket edeceğim.

Hazırsanız hemen başlayalım.

Adım-1 Bak Bir Varmış Bir Yokmuş Eski Günlerde Sunumu

İlk verilen etkinliğimiz olan Bak Bir Varmış Bir Yokmuş Eski Günlerde Sunumu ile Dijital Dünyanın gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Varmış Bir Yokmuş Eski Günlerde Sunu
Adım-1 Bak Bir Varmış Bir Yokmuş Eski Günlerde Sunumu

Kılavuz kitapta verilen bu materyali kullanmakta fayda görüyorum. Bu sunu Google Slayt ile hazırlanmıştır.

Adım-2 Yanlış Olan Ne? Çalışma Kağıdı

Bir sonraki etkinliğimiz olan Yanlış Olan Ne? Çalışma Kağıdı aslında bir öğretmen olarak bizim bile yaptığımız bazı hataların farkına varılmasını sağlıyor.

Dijital Dünya Yanlış Olan Ne? Çalışma Kağıdı
Adım-2 Yanlış Olan Ne? Çalışma Kağıdı

Kılavuz kitapta verilen bu materyali kesinlikle kullanacağız.

Adım-3 Kendimi Arıyorum Çalışma Kağıdı

Haftanın en önemli etkinliği olan Kendimi Arıyorum Çalışma Kağıdı ise geçen sene yüzeysel gördüğümüz internette bıraktığımız dijital Ayak İzlerini tespit etmek, Bu ayak izlerini bırakmamak için alınması gereken önlemler ve var olan ayak izlerini silmek için yapılması gerekenleri anlatan bir çalışma kağıdıdır.

Dijital Dünya Kendimi Arıyorum Çalışma Kağıdı
Adım-3 Kendimi Arıyorum Çalışma Kağıdı

Kılavuz kitapta verilen bu materyali kesinlikle kullanacağız.

Adım-4 Oyun da Neymiş? Sunumu

Sokak oyunlarından kopup Bilgisayar oyunlarına yönelmenin her geçen gün arttığı çağımızda Oyun da Neymiş Sunumu ile öğrencilere bilgilendirme yapılmaktadır.

Oyun da Neymiş Sunumu
Adım-4 Oyun da Neymiş? Sunumu

Kılavuz kitapta verilen bu materyali kesinlikle kullanacağız. Bu sunu Google Slayt ile hazırlanmıştır.

Adım-5 Oyuncunun Oyunu Çalışma Kağıdı

Madem oyun üzerinden konumuzu işledik. Bu haftaki ödevimizi de oyun üzerinden yapalım. Bu çalışma kağıdını ben ödev olarak veriyorum. Siz dilerseniz sınıfta uygulayabilirsiniz.

Adım-5 Oyuncunun Oyunu Çalışma Kağıdı
Adım-5 Oyuncunun Oyunu Çalışma Kağıdı

Oyuncunun Oyunu Çalışma Kağıdı bir yazılımcı olsaydınız nasıl bir oyun tasarlardınız sorusunu sorup öğrencilerin yanıtlarını bekliyor. Belki henüz duvarlar örülmemiş öğrencilerimizin zihninde orijinal oyun fikirleri bulabiliriz.

Kılavuz kitapta var olan bu etkinliği nasıl yapacağınız size kalmış.


Bu dersimizde Bilişim Teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve olası risklerini öğrendik. Bunun yanı sıra Bilişim teknolojilerini kullanarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel bozulmalarında olabileceğini öğrendik.

İnternette dijital ayak izleri bıraktığımızı bunları temizlememiz gerektiğini ve Oyun seçerken bilişsel ve ahlaki gelişimimizi olumsuz etkilemeyecek oyunlar seçmeye özen göstermemiz gerektiğini öğrendik.

Sizlerde kendi öğrenci seviyenize göre, sınıflarınızın yapısına göre ders akışında değişiklik yapabilirsiniz.

Bu haftaya ait materyallerimiz bu kadar. Elinizde bu hafta kullanabileceğimiz alternatif etkinlikler var ise bana gönderebilirsiniz. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Üzerine koyarak ilerleyelim.

Birinci sınava kadar olan konuları bitirdik. Haftaya Bilişim Teknolojileri 6. Sınıf 1. Dönem 1. Yazılısını yapacağız. Bolca Çalışmayı unutmayalım.

2 Comments

  1. Merhaba öğretmenimiz bize ödev olarak bu siteden bir işaretleme verdi bilgilerimizi kimlerle paylaşabiliriz konuluydu onu nerde bulabilirim.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*