6. Sınıf – Hafta 15 – Oyun Yazıyorum

Merhaba Arkadaşlar, Geçen hafta Scratch konusuna giriş yaptık ve Kendi Çizim Programımızı oluşturalım çalışmasını yaptık. Bu haftaki Scratch etkinliğimiz ise Oyun Yazıyorum konusu içerisinde yer alan Yıldız Toplayan Çocuk Scratch Projesi olacak.

Bu sayfada sadece kılavuz kitapta geçen scratch etkinliklerini paylaşacağım. Eğer baştan sona kapsamlı bir Scratch Eğitimi vermek istiyorsanız yada bir öğrencisiniz kendinizi Scratch programında geliştirmek istiyorsanız Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfama gidin ve orada yazılan etkinlikleri sırasıyla yapın.

Müfredata göre ilerlemek istiyorsanız o zaman geçen haftalardan aşina olduğunuz şekilde ders akışlarını bu sayfa üzerinden paylaşacağım.

Bu sayfada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz Kitaba birebir uyumlu bir şekilde Scratch Eğitimi verilecektir.

HAFTANIN KAZANIMLARI

İlgili haftanın kazanımlarını aşağıya liste halinde ekliyorum. Eğer benim hazırladığım yıllık planı kullanıyorsanız ders defterini yazarken başka hiçbir yerde aramadan direk buradan kazanımlarınızı yazabilirsiniz.

  • BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
  • BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
  • BT.6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

HAFTA-15
OYUN YAZIYORUM DERS AKIŞI

Kılavuz kitaba göre Oyun Yazıyorum Etkinliğimiz Scratch programı ile yapacağımız son etkinlik olacak. bundan sonraki hafta sınav yapacağız daha sonra sizlerden öğrendiklerinizi kullanarak Scratch Projesi ortaya koymanızı isteyeceğim.

Eğer BT sınıfınız var ise tüm öğrencilerin kişisel olarak etkinliği yapmasını sağlayın. Ders sonunda da mutlaka yaptıkları çalışmaları sınıf ile birlikte izleyin.

Eğer BT sınıfınız yok ise o zaman akıllı tahta üzerinden sınıf ile birlikte yapabilirsiniz. Bu durumda da etkinliklerin bitmiş halini ben paylaşıyorum. Önce onu gösterin daha sonra bunları nasıl yapabileceklerini sırayla sorarak aynısını yapmaya çalışın.

Daha önce dediğim gibi bu hafta tek bir etkinlik yapacağız. Etkinliği Scratch programı üzerinden yapacağız.

Eğer Scratch programı bilgisayarınızda yüklü değilse veya daha önce hiç kullanmadıysanız önce Scratch Kurulumu ve Kullanımı Sayfasını ziyaret ederek bilgisayarınıza Scratch programını yükleyin yada internet üzerinden nasıl kullanabileceğinizi öğrenin.

Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;

Adım-1: Yıldız Toplayan Çocuk Scratch Projesi

Yıldız Toplayan Çocuk
Yıldız Toplayan Çocuk Scratch Projesi

Bu hafta yapacağımız Scratch Etkinliği sınıf ile yapacağımız son etkinlik olacak. Bu yüzden sizlerin sürekli sorduğu ne zaman oyun yapacağız konusuna burada değinilmiş.

Scratch programı kullanarak basit bir oyun yapılmış. Buradaki amaç size lazım olabilecek temel becerileri kazandırmak. Siz kendi hayal gücünüzle yeni senaryolar oluşturabilir, yeni kuklalar ekleyebilirsiniz.

Kalan haftalarımızda Scratch projesi yapacaksınız. Güzel bir proje ortaya çıkarmak için bu haftanın önemi çok fazla. Etkinliği destek almadan yapmaya ve üzerine yeni özellikler eklemeye çalışalım.

Bugün sizinle Blok Tabanlı Kodlama Araçlarından Scratch Programını ile basit bir oyun tasarladık. Haftanın en önemli konusunun değişken oluşturmak olduğunu da söylemeden geçmeyelim. O kadar bilgisayarsız etkinlik yaptık Sabit ve Değişken oluşturmak için bakın bu etkinlikteki Puan verisi sürekli değişmektedir. Sizde oyunlarınızda bu tarz değişkenler kullanabilirsiniz.

Bu haftalık etkinliklerimiz bu kadar. Vaktiniz kaldıysa veya daha fazla Scratch etkinliği yapmak istiyorsanız Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Scratch İle Kodlama Eğitimi

Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlama alanında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Haftaya 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 2. Yazılısını yapacağız. Sayfaya giderek çalışmayı unutmayalım. Sizden Yüksek Notlar bekliyorum. Şimdiden başarılar dilerim.

7 Comments

  1. ya siz bunlarımı öğrendiniz 6. sınıfın sonunda bunları benim bebek kardeşimde yapar ne kendi bloklarınızı kullamışsınız nededeğişkenleri bi ka4çtane hareket butonu kullandınız diye oyun tasarlamış olmuyorsunua

    • Merhaba bu etkinlik kılavuz kitapta geçtiği için imkanı olmayan ve zor durumda olan okullar için eklenmiş örnek scratch etkinliğidir. Bu alanda ilerleyen öğrencilerin yaptığı projeler için scratch sayfasını ziyaret ediniz. Orada daha iyi hazırlanmış örnekleri görebilirsiniz.

  2. Hocam merhaba bir oyun kodladik kodladgmz oyunun tamamini tekrarlamasini istiyorum hangi emirle yapablirim bunh

    • Olaylar bölümünden haber sal özelliğini kullanabilirsiniz. Oyun bitince Reset haberi sal dersiniz. Sonra kodları reset haberi gelince diye başlıklarını değiştirirsiniz olay tamamdır.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*