6. Sınıf – Hafta 14 – Çizim Yapıyorum

Merhaba Arkadaşlar, Geçen hafta Scratch konusuna giriş yaptık ve Uzaylıyla Sohbet Çalışma Kağıdı çalışmasını yaptık. Bu haftaki Scratch etkinliğimiz ise Çizim Yapıyorum konusu içerisinde yer alan Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım olacak.

Bu sayfada sadece kılavuz kitapta geçen scratch etkinliklerini paylaşacağım. Eğer baştan sona kapsamlı bir Scratch Eğitimi vermek istiyorsanız yada bir öğrencisiniz kendinizi Scratch programında geliştirmek istiyorsanız Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfama gidin ve orada yazılan etkinlikleri sırasıyla yapın.

Müfredata göre ilerlemek istiyorsanız o zaman geçen haftalardan aşina olduğunuz şekilde ders akışlarını bu sayfa üzerinden paylaşacağım.

Bu sayfada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz Kitaba birebir uyumlu bir şekilde Scratch Eğitimi verilecektir.

HAFTANIN KAZANIMLARI

İlgili haftanın kazanımlarını aşağıya liste halinde ekliyorum. Eğer benim hazırladığım yıllık planı kullanıyorsanız ders defterini yazarken başka hiçbir yerde aramadan direk buradan kazanımlarınızı yazabilirsiniz.

  • BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
  • BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer.
  • BT.6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir.

HAFTA-14
ÇİZİM YAPIYORUM DERS AKIŞI

Scratch programı etkinlikleri uygulama ağırlıklı etkinlikler olduğundan geçen haftalarda olduğu gibi 4-5 etkinliği aynı gün içerisine sığdırmaya çalışmayacağız. Bunun yerine 1 örnek üzerinden gideceğiz. En fazla 2 örneğe çıkarabiliriz ama fazlası maalesef yeterince verimli olmuyor.

Eğer BT sınıfınız var ise tüm öğrencilerin kişisel olarak etkinliği yapmasını sağlayın. Ders sonunda da mutlaka yaptıkları çalışmaları sınıf ile birlikte izleyin.

Eğer BT sınıfınız yok ise o zaman akıllı tahta üzerinden sınıf ile birlikte yapabilirsiniz. Bu durumda da etkinliklerin bitmiş halini ben paylaşıyorum. Önce onu gösterin daha sonra bunları nasıl yapabileceklerini sırayla sorarak aynısını yapmaya çalışın.

Daha önce dediğim gibi bu hafta tek bir etkinlik yapacağız. Etkinliği Scratch programı üzerinden yapacağız.

Eğer Scratch programı bilgisayarınızda yüklü değilse veya daha önce hiç kullanmadıysanız önce Scratch Kurulumu ve Kullanımı Sayfasını ziyaret ederek bilgisayarınıza Scratch programını yükleyin yada internet üzerinden nasıl kullanabileceğinizi öğrenin.

Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;

Adım-1: Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım

Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım
Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım

Bu hafta yapacağımız Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım ile yeni kuklalar ekleyeceğiz. Ekleyeceğimiz kuklaları hazır olarak almayıp kendimiz oluşturacağız.

Ayrıca her birine farklı görevler vererek tıklandığında farklı işlemler yapmalarını sağlayacağız.

Fare takibi ekleyeceğiz ve kostüm değişiklikleri ekleyeceğiz.

Aslında etkinliğe baktığımızda birçok şeyi yaptırdığını görebiliyoruz. Etkinliklerimizin sonlarına doğru geldiğimiz bu haftalarda proje çıkarmadan önce öğretilebilecek becerileri düşündüğümüzde önemli bir etkinlik olduğunu söyleyebilirim.

Bugün sizinle Blok Tabanlı Kodlama Araçlarından Scratch Programını ile kullanıcı kontrolü olan bir etkinlik hazırladık. Kostüm değişikliği, Fare takibi gibi yeni beceriler kazandık.

Bu haftalık etkinliklerimiz bu kadar. Vaktiniz kaldıysa veya daha fazla Scratch etkinliği yapmak istiyorsanız Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Scratch İle Kodlama Eğitimi

Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlama alanında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Haftaya 6. Sınıf – Hafta 15 – Oyun Yazıyorum konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.

2 Comments

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*