Kendi Çizim Programımızı Oluşturalım

Merhaba Arkadaşlar;

Bu etkinlik Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Çizim Yapıyorum konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

Bu haftaki etkinliğimizde Scratch programını kullanarak kendi çizim programımızı oluşturmaya çalışacağız.

Etkinliğin bitmiş hali aşağıdaki gibi olacaktır.

UYGULAMA

İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.

NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.

Uygulama için kılavuz kitapta verilen bilgileri pdf olarak aşağıya ekliyorum. Bilgisayarınıza indirebilir veya bu sayfa üzerinden adım adım yapabilirsiniz.

Uygulamadaki kuklalar scratch içerisinde mevcuttur. Sadece silgi için kullandığım kuklayı aşağıya ekliyorum. Bu kuklayı kullanarak dışarıdan kukla eklemeyi de deneyimlemiş olacaksınız.

Uygulama ile ilgili görüşler.

Bu uygulamamız tamamen dışarıdan kullanıcı seçimlerine göre işlem yapması için dizayn edilmiş bir uygulamadır. Projelere başlamadan önce yapılmasında fayda gördüğüm bir etkinliktir. Ayrıca bu uygulama ile haber sal komutu mantığı anlaşılacak bu sayede yapacağımız oyun ve animasyonlara level ekleme veya game over, oyun başlangıcı vb sayfaları oluşturmamıza da olanak sağlayacaktır.

Buna benzer etkileşimli benzer etkinliklikleri ben kendi listeme de almıştım. Aşağıda bilgisini verdiğim sayfada da ulaşabilirsiniz. Vaktiniz kalır daha fazla etkinlik yapmak isterseniz yine aşağıda verdiğim sayfadan scratch örneklerine ulaşabilirsiniz.

Scratch öğretimi için sırasıyla hazırlanmış etkinliklerimize
https://ozgurseremet.com/category/scratch/ornek-scratch-projeleri/ sayfasından ulaşabilirsiniz. 1. Etkinlikten başlayarak sırayla gidilmesi tavsiye edilmektedir. Bazı etkinlikleri atlayabilir veya bir ders içinde birleştirebilirsiniz.

Not: Bu etkinlik Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitaptan alınmıştır.

Faydalı olması dileğiyle…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.