Tübitak 4006 Proje Girişi

Tübitak 4006 Proje Girişi sayfamız okulumuzda bulunan öğretmen ve öğrencilerimizin Proje fikirlerini bana göndermesi amacıyla oluşturulmuştur. Aşağıya eklediğim form üzerinden proje fikirlerinizi gönderin şartlara uygun ise bu sene yapılacak 4006 Bilim Fuarında hayata geçiririz.

2019-2020 SEÇİLEN PROJE LİSTESİ

Bu sene özgünlük kriteri getirildiğinden projelerimiz başvurular bittikten sonra listelenecektir. Gelecek seneye örnek olsun diye bu işlem yapılacaktır.

Eğer öğretmenseniz ve kendi okulunuzda Tübitak 4006 Proje Girişi için çalışma yapmak istiyorsanız Google Formlardan faydalanabilirsiniz. Ayrıca aşağıya eklediğim Excel dosyasını da kullanabilirsiniz. Dosyayı indirmek için resim üzerine tıklayınız.

Tübitak 4006 Proje Girişi Formunu internetten buldum arkadaşlar nereden bulduğumu hatırlayamadığımdan yazamadım. Hazırlayan arkadaşın eline sağlık güzel hazırlamış. Sahibi sonradan görüp benim dosyamı neden paylaştın derse şimdiden özür dilerim bilgilerine ulaşabilirsem buradan link veririm.

Yukarıda da gösterildiği gibi 2019-2020 yılında proje başvuru için kelime şartları

  • Proje Amacı: 20-50 Kelime
  • Proje Yöntemi: 50-150 Kelime
  • Proje Beklenen Sonucu: 50-150 Kelime olmalıdır.

TÜBİTAK 4006 AMAÇ -YÖNTEM – BEKLENEN SONUÇ NASIL YAZILIR?

Tübitak 4006 Proje Girişi sayfasına doğru projeler girebilmeniz için Amaç – Yöntem ve Beklenen Sonuç yazarken Bahsedilecek konuları aşağıya adım adım ekliyorum.

Proje Amacı oluştururken (20-50 Kelime);

  • Proje ile gerçekleştirmek istediğiniz ana amacın yanı sıra daha dar kapsamlı olan alt amaçlarınızdan bahsediniz.(Ana amaç bütün topluma veya geniş bir kitleye yönelik iken, alt amaçlar daha dar bir alan hitap eden amaçlardır.
  • Projenizin insanlığa topluma, bilime, okulun bulunduğu bölgeye, çevreye, ilgili okula veya öğrenciye ne gibi katkıları olduğundan bahsedin.

Proje Yöntemi oluştururken (50-150 Kelime);

  • Proje fikrinin ortaya çıkışı
  • Proje çalışması sırasında uyacağınız çalışma planı,
  • Proje hazırlama sürecinde izlemiş/izleyecek olduğunuz adımlar(Projenize özel adımlar)
  • Çok ayrıntıya inilmeden kullanılacak malzemeler,
  • Çok ayrıntıya inilmeden kullanılacak malzemelerle ilgili yapılacak işlemler,
  • Kullanacak olduğunuz araştırma teknikleri,
  • Kullanacak olduğunuz eğitsel yöntem ve teknikler
  • Uygulayacak olduğunuz anket veya görüşme formu varsa ayrıntıya girmeden bunlardan bahsediniz.
  • Okulunuz dışında işbirliği yapacağınız veya araştırma yapacağınız kurum veya kişiler var ise bunlardan bahsediniz.

Proje hazırlama sürecinde izlediğiniz/izleyeceğiniz adımları, öğrenciler için hazırlanan 4006 Bilim Fuarları kılavuzunda verilen proje türlerine özgü hazırlama basamaklarını dikkate alarak açıklayınız.

Proje Beklenen Sonuç oluştururken ( 50-150 Kelime);

  • Ortaya çıkan/çıkacak bulgu ve sonuçlar,
  • Projenin toplumsal faydası, toplumdaki hangi eksiği giderdiği veya hangi probleme çözüm getirdiği,
  • Konuya ilişkin olarak kurum ve kuruluşlara öneriler,

Yukarıdaki adımlara göre proje bilgilerinizi verirken özellikle proje türü kısmında tasarım, inceleme ve araştırma türlerinden hangisini seçtiyseniz ona göre adımları oluşturmanız gerekmektedir. Bu adımların neler olduğunu görmek için aşağıya eklediğim kılavuzu inceleyebilirsiniz.

  • Araştırma Projesi adımları Alttaki belge 10. Sayfada mevcuttur.
  • Tasarım Projesi adımları Alttaki belge 14. Sayfada mevcuttur.
  • İnceleme Projesi adımları  Alttaki belge 16. Sayfada mevcuttur.

ÖRNEK YAZILMIŞ TÜBİTAK 4006 PROJELERİ

Hocam kafamız karıştı bir proje girmek bu kadar zor olmamalı diyorsunuz duyuyorum fakat maalesef bu kadar zor.

Kolaylaştırmak için elimden geleni yapıyorum.

Şimdi size 2019-2020 yılına uyarlanmış örnek tasarım, araştırma ve inceleme projeleri verip amaç, yöntem ve beklenen sonucu aşağıya ekleyeceğim. Bunlara bakarak kendi projenizin bilgilerini oluşturabilirsiniz.

TÜBİTAK 4006 ÖRNEK TASARIM PROJESİ

PROJE BAŞVURU BİLGİLERİ

Proje Adı: Oyun Karakteri Olabilir miyiz?
Proje Türü: Tasarım
Proje Alanı: Algoritma / Mantıksal Tasarım

PROJE AMACI

  • Oyun oynarken hareketsizlikten kaynaklanan rahatsızlıkları önlemek ve oyun oynamayı bir çeşit spor haline getirmek ve oldukça pahalı bir hizmet olan sanal gerçeklik deneyimini daha az maliyetli bir şekilde insanlarla buluşturup sanal gerçeklik teknolojileri hakkında farkındalıklarını arttırmak.
  • Bunların yanı sıra daha farklı ve ilginç bir oyun kontrolü sağlamak ve dijital oyunların insanlara tek etkisinin eğlenceli bir deneyim olması, içerisinde barındırdığı farklılıklardan dolayı ticari manada daha çekici bir aygıt sunmak.
  • Bilgisayar oyunlarının hareketsizlikten kaynaklanan rahatsızlıkları engellemek.
  • İnsanların ön yargılarını yok etmek ve oyun oynamayı insanların gözünde etiklik kazandırmak.
  • Güvenli olmadığı gerekçesiyle sokaklara çıkamayan çocukların hareket ederek daha eğlenceli zamanlar geçirmesini sağlamak.
  • Ayrıca Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi kodlama konusunda Scratch ve Arduino ile yapılabilecek kodlama ve tasarımlara yeni bir bakış açısı getirmek.
  • Oyun oynarken sürekli hareket edileceğinden belli bir süre sonra oyunu oynayan kişi yorulacak ve durmak zorunda kalacak. Bu sayede çok uzun süreler bilgisayar başında kalma sorununu ortadan kaldırmak.

Not: Kelime sayısı fazla yazılmıştır benzer projeleri yapacak arkadaşlara örnek olması için. 2019-2020 şartlarına göre 20-50 Kelime arası yeterlidir. En üste en önemli amacınızı yazınız.

PROJE YÖNTEMİ

Problemi Belirleme:Teknolojinin gelişmesiyle birlikte herkesin bir bilgisayarı, telefonu ve tableti olmaya başladı. Bu teknolojik araçların en çok kullanılan alanı ise oyunlar olduğu görmekteyiz. Teknolojik araçlarla oyun oynamak bizleri hareketsiz kalmaya sürekli bilgisayar başında oturmaya mahkum etmekte bu durum çeşitli sorunlar ortaya çıkarmaktadır.

Problemi Araştırma:Problemle ilgili yapılan araştırmalar sonucunda insanların özellikle bilgisayar başınca çok fazla vakit geçirdiği, ülkemizde özellikle güvenlik endişesiyle dışarıya gönderilmeyen çocukların evde oyalanmalarını sağlamak için bu teknolojik araçların başından kalkmadığı bilgilerine ulaşılmıştır.

Gereksinimleri Belirleme:Projeyi yapabilmek için öncelikle scratch programında oyun geliştirmemiz gerekiyor. Ayrıca bizim hareketlerimizi sisteme aktarabilmesi için arduino uno ve mesafe sensörü ile bağlantıları sağlayacak kablolar işimizi görecektir.

Olası Çözümler Geliştirme:Projemizde el hareketleri ile oyun kontrolü yapabilme veya komple bizim hareketlerimizle oyunu kontrol edebilecek şekilde seçenekler belirledik.

En İyi Çözümü Seçme:Projemizde en önemli amacımızın oyunun gerçek karakteri yerine geçmek ve oyun oynarken hareket edebilme olanağımızı artırmak olduğundan oyunun yapısı zıplama oyunu olduğuna göre zıplayarak kontrol edilmesinin uygun olacağı düşünülmüştür.

Prototip Oluşturma/Yapılandırma:İlk prototip geliştirilirken önce scratch üzerinde oyun dizayn edilmiş, klavye tuşları ile oyunun sorunsuz çalıştığı gözlemlenmiştir. Daha sonra arduino ve mesafe sensörü bağlanarak gerekli kodlar girilmiş ve oyun klavye üzerinden değil bizim hareketlimiz üzerinden kontrol edilebilir hale gelmiştir.

Çözümleri Test Etme ve Değerlendirme:Mesafe sensörünü sabitlediğimiz yer bazı arkadaşlarımıza kısa gelirken bazı arkadaşlarımıza uzun geldiği görülmüş olup mesafe sensörü yerini ayarlayabilmek için kaydıraklı bir sisteminde yapılmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Karşılaştığımız problemlerde okulumuz bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinden yardım alacağız. Özellikle kodlama yapısında sürekli deneme yanılma yoluyla en uygun kodları yazmaya çalışacağız.

Sonuçları Raporlaştırma:Projenin yapım aşamasında hangi basamakları izlediğimizi bir poster hazırlayarak fuar ziyaretçilerine bilgilendirme yapacağız. Ayrıca projemizin bitmiş halini sunarak herkesin oyun karakteri olma deneyimi yaşamasını sağlayacağız.

Not: Proje yöntemi yine amaç gibi fazladan yazılmıştır. Burada önemli olan tasarım projelerinizin yöntemini yazarken yukarıdaki tasarım projesi yazırlama adımlarını kullanmanızdır. 2019-2020 şartlarına göre yöntem bölümü 50-150 kelime arasındadır.

BEKLENEN SONUÇ

Bu proje sonunda özellikle bilgisayar oyunu başında geçirdiğimiz zamanın fazla olması sebebiyle hareketsiz kalmamız sorununu azaltması beklenmektedir.

Bilgisayarla oyun oynayan kişilerin hiç yorulmadan saatlerce oyun oynadığı gözlemlenmektedir. Oturduğumuz yerde hiç yorulmayız. Fakat bizim geliştirdiğimiz araç ile oyunlarını oynayanlar fiziksel enerji harcadıklarından yorulacaklardır. Bu durum çok uzun süreler bilgisayar başından kalkmadan oyun oynama sorununu ortadan kaldıracaktır.

Geliştireceğimiz araç tıpkı bir joistik gibi, her sisteme uyarlanabilir ve yeni teknolojilere entegre edilebilir.

Not: Beklenen Sonuç bölümü 2019-2020 ile gelmiş olup 50-150 arasında kelime istemektedir. Bu alanda projenizin sonunda görmeyi umduğunuz sonuçları, Projenizin hangi alanlarda kullanabileceği, hangi kurum yada kuruluşların işine yarayabileceği gibi bilgiler verebilirsiniz.

Proje Danışmanı: Özgür ŞEREMET
Proje Öğrencisi:


TÜBİTAK 4006 ÖRNEK ARAŞTIRMA PROJESİ

PROJE BAŞVURU BİLGİLERİ

Proje Adı: Akıllı Telefon Aklımızı Alır mı?
Proje Türü: Araştırma
Proje Alanı: Dijital Dönüşüm

PROJE AMACI

“Erken yaşlarda akıllı telefon sahibi olmak akademik başarıyı düşürür mü?” sorusundan hareketle başladığım bu projede amaçlarımız;

  • 10-13 yaşlarındaki öğrencilerin akıllı telefon kullanımının derslerine etkisini göstermek
  • Bu öğrencilerin akıllı telefonda geçirdikleri süreyi öğrenmek.
  • Akıllı telefon kullanarak en çok hangi uygulamaları kullandıklarını tespit etmek.
  • Akıllı telefona sahip olmadan önceki notları ile akıllı telefona sahip olduktan sonraki notlarını karşılaştırmak. Bu sayede projemin öncelikli amacı akıllı telefon kullanımının derslere etkisini göstermek.
  • Okulumuzdaki öğrencilerin kaç yaşından itibaren akıllı telefon kullanmaya başladıklarını tespit etmek.

Not: Kelime sayısı fazla yazılmıştır benzer projeleri yapacak arkadaşlara örnek olması için. 2019-2020 şartlarına göre 20-50 Kelime arası yeterlidir. En üste en önemli amacınızı yazınız.

PROJE YÖNTEMİ

1.Alt Proje Konusunu Belirleme: Cep Telefonu alındıktan sonra ders başarısı düşen kardeşimin, notlarının düşmesindeki gerçek sebebi bulabilmek için bu konu belirlenmiştir.

2.Araştırma Yapma: Öğtetemimizle birlikte internette yaptığımız araştırmalar sonunda ders notlarının düşmesinin birçok sebebi olabileceğini öğrendik.

3.Hipotez Kurma: Kesin sonuca varabilmek için en kuvvetli gördüğümüz olasılık üzerinden hareket ederek hipotezimizi “Erken yaşlarda akıllı telefon sahibi olmak akademik başarıyı düşürür “ şeklinde belirledik.

4.Deney ve Gözlem Zamanı: Hipotezimi doğrulamak için bir anket hazırlayacağız. Anketimizde 1 günde ne kadar akıllı telefon kullanıyorsunuz, ders notunuz ne? Akıllı telefonda geçirdiğiniz süre, En çok hangi uygulamaları kullanıyorsunuz. Ne kadar süredir bir akıllı telefona sahipsiniz? Telefonunuzdan memnun musunuz yenisinin alınmasını ister misiniz? Gibi sorular soracağız

5.Veri Toplama, Değerlendirme ve Sonuç:Yaptığımız anketim sonunda akıllı telefon kullanmanın derslere etkisi olup olmadığını, öğrencilerin günlük ne kadar telefonda uğraştıkları gibi verilere ulaşacağız. Hipotezimizin doğruluğunu kontrol edecek eğer hipotezim yanlışsa araştırmamızı baştan yapıp yeni hipotez kuracağız. Eğer hipotezimiz doğru ise bir poster şeklinde analizle sonucumuzu sunacağız. Sonuçları Microsoft Excel programı ile düzenleyeceğiz. Proje esnasında takıldığım yerlerde okulumuz bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinden destek alacağız.

6.Alt Proje Posteri Hazırlama:Hazırlayacağımız postere projemizin öncesinde neler yaptığımızı, proje süresince neler yaptığımızı ve sonrasında neler yaptığımızı yazacağız.

Not: Proje yöntemi yine amaç gibi fazladan yazılmıştır. Burada önemli olan tasarım projelerinizin yöntemini yazarken yukarıdaki tasarım projesi hazırlama adımlarını kullanmanızdır. 2019-2020 şartlarına göre yöntem bölümü 50-150 kelime arasındadır.

BEKLENEN SONUÇLAR

Projemizin sonunda erken yaşlarda akıllı telefon sahibi olan ve bu telefonu elinden düşürmeden oyun oynayıp, sosyal medyada vakit harcayan arkadaşlarımızın akademik başarılarının nasıl düştüğünü göstermeyi bekliyoruz.

Projemizi inceleyen her ebeveyn sonucuna bakarak kendi öğrencileri hakkında empati yapabilecek ve hala alabiyorsa gerekli önlemleri alabilecektir.

Projemizden faydalanmak isteyen kurum veya kuruluşlar bizim açtığımız bu alanda ilerleyerek anket soruları ve uygulanan öğrenci sayısını güncelleyerek daha kapsamlı bir araştırma yapabilirler. Sonuçlarını ise Ülkemizin geleceğinde söz sahibi olacak yeni neslimizi daha iyi yetiştirebilmek için daha kapsamlı bir şekilde duyurabilirler.

Not: Beklenen Sonuç bölümü 2019-2020 ile gelmiş olup 50-150 arasında kelime istemektedir. Bu alanda projenizin sonunda görmeyi umduğunuz sonuçları, Projenizin hangi alanlarda kullanabileceği, hangi kurum yada kuruluşların işine yarayabileceği gibi bilgiler verebilirsiniz.

Proje Danışmanı: Özgür ŞEREMET
Proje Öğrencisi: Yaren ÇOŞKUN

Araştırma projesinin anketli bir proje olsun diye bu projeyi çevirdim. Anket ve izin dilekçesi gibi evraklara Akıllı Telefon Aklımızı Alır mı? Tübitak 4006 Projesi Sayfasından ulaşabilirsiniz.


TÜBİTAK 4006 ÖRNEK İNCELEME PROJESİ

PROJE BAŞVURU BİLGİLERİ

Proje Adı: Sivas Kelimeler Panosu
Proje Türü: İnceleme
Proje Alanı: Kültürel Miras

PROJE AMACI

  • Projedeki ilk amacımız Sivas’ta yaşayıp da Sivas diline özgü kelimeleri bilmeyenler için bir tanıtım yapmak.
  • Gelişen teknolojinin etkisiyle yabancı ülkelerden yeni kelimeler ihraç etmekteyiz. Bu kelimeler bizlere çok sıradan gelirken eski kelimeler garibimize gitmekte. Yıllar sonra bizim kullandığımız kelimelerde yeni nesillerin garibine gidecek. İnsanlarımızın bu durumun farkına vararak kelime ihraç etmek yerine kendi kelimelerine sahip çıkmalarını sağlamak.
  • Yeni açılan mağazalarda yabancı kelimelerden isimler koymak yerine eski kelimelerimizi koyulmasını sağlamak.
  • Yaşlılarımızın bu kelimeleri hatırlarken eski günlerine bir an olsun tekrar dönebilmelerini sağlamak.
  • İnsanları kendi kullandıkları dile teşvik etmek, bu kelimeleri kullanmaları için özendirmek.

Not: Kelime sayısı fazla yazılmıştır benzer projeleri yapacak arkadaşlara örnek olması için. 2019-2020 şartlarına göre 20-50 Kelime arası yeterlidir. En üste en önemli amacınızı yazınız.

PROJE YÖNTEMİ

1. Araştırma Konusu / Sorusu Belirleme: Yanınızda birisi bilmediğiniz bir sözcük söylerse ne yaparsınız? Ben etrafımda da özellikle yaşlı insanların bazı kelimeler kullandıklarında gençlerin bu duruma güldüklerini gözlemledim. Belki yıllar sonra bizde konuşurken bizden küçükler kullandığımız kelimeler için bize güleceklerdi. Bunun sebebinin ne olduğunu araştırmaya başladım ve bu amaçla Sivas yöresine özel bazı kelimeler olduğunu tespit ettim. Bu durumu öğretmenime anlattığımda, Bu kelimelerin gençler tarafından bilinmediğini ve unutulmaması için bir çalışma yapılması gerektiğine karar verdik. Bu amaçla Sivas yöresine özel kullanılan kelimeleri bulup sunmaya çalışacağız.

2. Anahtar Sözcükleri belirleme

Sivas ağzı kelimeler.
Sivas’ın kendi dilindeki kelimeler.
Sivas yöresel kelimeler, atasözü ve deyimleri

3. Kaynak Taraması Yapma: Önce internet üzerinden araştırma yapacağız. Bulduğumuz sözcük ve deyimleri not alarak büyüklerimize soracağız. Sorduğumuz sorular geçmişe dönmelerini sağlayacak ve yeni kelimeler hatırlarlarsa onları da defterimize ekleyeceğiz. Biriktirebildiğimiz kadar tüm Sivas ağzına özel kelimeleri biriktireceğiz defterimize yazıp daha sonra asıl tanıtım panosuna  alfabetik sıraya göre geçireceğiz. Ayrıca yeni kelimeler araştırırken aşağıdaki sırayı esas alacağız.

  • Büyüklerimden yardım almak
  • Başka kişilere bu konu hakkında bir şey bilip bilmediklerini sormak.
  • Yaşlılara sormak

4. Kaynakları Sentezleme: Bulduğumuz kelimeleri alfabetik sıraya göre sıralayacağız. Uzman görüşü olarak Türkçe öğretmenimizden destek alıp kelimeleri ayıklayacağız. Sergilenmesine kadar verdiğimiz kelimeler için ufak bir oyun hazırlayacağız. Fuardaki ziyaretçilerimize eğlenceli bir şekilde hem oyun hem de özellikle büyük yaş gruplarının geçmişlerini anımsamalarını sağlayacağız.

5. Sunum Yapma: Fuarda gösterilmek üzere projenin geliştirme basamaklarını anlatan bir poster hazırlayacağız.

Not: Proje yöntemi yine amaç gibi fazladan yazılmıştır. Burada önemli olan tasarım projelerinizin yöntemini yazarken yukarıdaki tasarım projesi hazırlama adımlarını kullanmanızdır. 2019-2020 şartlarına göre yöntem bölümü 50-150 kelime arasındadır.

BEKLENEN SONUÇLAR

Projemiz sonunda unutulmaya yüz tutmuş yöremize özel kelimeleri ortaya çıkaracağımızı düşünüyoruz. Ayrıca bu konu hakkında projelerimizi inceleyen ziyaretçilerimizde farkındalık yaratacağımızı düşünüyoruz.

Yeni açılan mağazalara farklı olsun diye yabancı isimler vermek yerine bize ait hoş ve maziyi hatırlatabilecek isimleri verilmesini sağlayacağımızı düşünüyoruz.

Bu çalışmamızın yerel bir çalışma olduğunu biliyor diğer illerde, bölgelerde de benzer çalışmalar yapılarak kültürel mirasımızı korumayı sağlayacak örnek bir çalışma oluşturacağımızı öngörüyoruz.

Not: Beklenen Sonuç bölümü 2019-2020 ile gelmiş olup 50-150 arasında kelime istemektedir. Bu alanda projenizin sonunda görmeyi umduğunuz sonuçları, Projenizin hangi alanlarda kullanabileceği, hangi kurum yada kuruluşların işine yarayabileceği gibi bilgiler verebilirsiniz.

Proje Danışmanı: Özgür ŞEREMET
Proje Öğrencisi: Berru Nur BİNİCİOĞLU


Yukarıda verdiğim örneklerden faydalanarak projenizi oluşturduysanız Tübitak 4006 Proje Girişi formundan bana gönderebilirsiniz.


Eğer Okulunuzda Tübitak 4006 Bilim Fuarı Yürütücü iseniz sizde Tübitak 4006 Proje Girişi formu gibi formlar hazırlayarak okulunuzda yapılacak projeleri toplayabilirsiniz. Google Formlar ile oluşturduğunuz yukarıdaki gibi örnek formu okul sitenize eklemeniz yeterli. Öğrenciler veya danışman öğretmenler girip dolduracaktır.

Tübitak 4006 Bilim Fuarına Başvurudan başlayıp Proje sonuçlarını girmeye kadar tüm adımların anlatıldığı ve kullanabileceğin hazır örnek Tübitak 4006 Bilim Fuarı Projelerinin verildiği Tübitak 4006 Bilim Fuarı: Başvuru – Örnek Projeler sayfasını ziyaret ederek daha çok bilgi edinebilirsiniz.

Tübitak 4006 Bilim Fuarı
Tübitak 4006 Bilim Fuarı: Başvuru – Örnek Projeler

Faydalı olması dileğiyle.

66 Comments

    • Merhaba hocam, anket hazırlamak derken soruları hazırlamak mı yoksa hazır soruları dijital oltamda bir ankete çevirmek için mi bilgi almak istiyorsunuz. Eğer ikinci ise google formları öneririm çok rahat bir şekilde anket hazırlayabilrisiniz.

  1. Hocam merhaba,
    Bir inceleme projesi yapmak istiyorum. Sivas Kelimeler Panosu adlı projenizi inceledim. Amaç kısmını anladım. Fakat yöntemde 5 tane alt başlık kullanarak devam etmişsiniz. Bu alt başlıklar tasarım, araştırma ve inceleme için ayrı ayrı olmak üzere standart ve zorunlu başlıklar mı? Çünkü tasarım projelerinde ve araştırma projelerinde dikkat ettim farklı alt başlıklar kullanmışsınız. Teşekkürler. Harika bir site ve güzel çalışmalar yapmışsınız.

    • Hocam bu başlıklar inceleme projesi yapma başlıkları. Özellikle bu şekilde verdim. Tasarım için farklı adımlar gerekirken araştırma için daha farklı adımlar gerekmektedir. Siz kendi projenize uygun olan adımları izlemelisiniz.

    • Hocam benim fikir kalmadı dağıttım elimdeki projelerde sizin gibi hocalarımızın incelemem için rica ettiği projelerdir. Onları paylaşmam etik olmaz çünkü onlar başvuru yapacaklar o projelerle.

  2. Hocam karşılıklı yabancı bir ülkeyle mektuplarasak öğrenciler değerlerimizi tanıtacaklar.bu incelemeye mi giriyor değerler teması?

    • Hocam araştırma ve tasarım projesi değil onu kesin söyleyebilirim. İnceleme için ise bir konuda derinlemesine kaynak tarama yapıp sunmak temel prensip gibi görünüyor. Siz bizim değerlerimizi yabancı bir ülke ile mektuplaşarak onlara sunacaksınız. Fakat projeyi girerken o yabancı ülkenin spesifik bir özelliğini belirleyip onun hakkında anahtar kelimeler belirleyerek kaynak taraması yapacağınızı mektuplaşma yapacağınızı ve elde ettiğiniz bilgileri bilim fuarında sunacağınızı belirtirseniz projenin kabülü açısından faydalı olacaktır diye düşünmekteyim.

      Şahsi fikrimdir Projenizi inceleyecek yetkili ne düşünür bilemiyorum. Umarım faydalı olabilmişimdir iyi çalışmalar dilerim.

    • Daha önce hazırlamadık bu oyunu. Bu sene hazırlayabiliriz. Çocuklar üzerinde çalışıyor işlemleri bitsin daha sonra gönderebilirim. 20 Aralıktan sonra netleşecek projeler. Tekrar hatırlatmanız gerekiyor.

  3. Merhaba hocam,Tübitak 4006 projesinde inceleme projesi hazırlamak istiyoruz.Bize bu projenin getirisi ne olacaktır? Üniversite sinav puanına ek puan geliyor mu, para ödülü var mıdır?Cevaplarsaniz sevinirim şimdiden teşekkürler.

  4. merhaba hocam 2019 2020 eğitim öğretim yılı için başvurular başladı mı? başka bir yazıda duyuru yapacağınızı belirtmişiniz, göremedim.Yanlış anlamadıysam, önce öğretmenler ile projeleri oluşturuyoruz sonra proje için öğrenci belirliyoruz, bunun bir sayısı var mı? kaç tane olması gerekiyor? bu projeleri tubitak ın başvuru sayfasına giriyoruz ve sonrasında onay bekliyoruz. onay verilirse ödenek mi yatıyor projeler için, sonrasında da projeleri oluşturup sergi mi yapıyoruz? teşekkürler

  5. hocam merhaba, bursa gemlik mtal de muhasebe ve finansman öğretmeniyim. ilk defa bu yıl tübitak proje koordinatörlüğü görevi aldım. erasmus projeleri yaptım ama tübitak ilk defa olacak. öncelikle 2019-2020 ekzersiz planı var mı, nasıl yapılıyor, ne zamandan itibaren başlanıyor, planlama nasıl yapılıyor, ücret ne zaman almaya başlanıyor, bunları sormak istiyorum müsaadenizle.
    okuldan tüm branşlarda en az 25 proje çıkması gerekiyormuş bu bilgi doğru mudur?
    özetle bu proje ile ilgili döküman ve bilgi rica etmek amacıyla bu mail’i size attım, çok teşekkür ediyor, iyi çalışmalar diliyorum.

    • Merhaba hocam, öncelikle hayırlı olsun diyelim. Tübitak için egzersiz açabiliyorsunuz. Ekim ayında da başlatabilirsiniz dilerseniz projeleriniz onaylandıktan sonra da başalatabilirsiniz. Ayrıntılı bilgi https://ozgurseremet.com/tubitak-4006-egzersiz-plani/ adresinde mevcuttur.

      Proje sayısına gelince okulların bölgelerine göre değişiyor. Sizin bölge muhtemelen 20 proje isteyecektir. 10 tanesi araştırma olacak diğer 10 tanesi tasarım ve inceleme olabilir. Projelerden bazıları geçmezse destek kazanamazsınız bu yüzden 25 girerek garantiye almak istemiş olabilirler sayı olarak. bu konuda da ayrıntılı bilgiye https://ozgurseremet.com/tubitak-4006-bilim-fuari/ sayfasından ulaşabilirsiniz. Umarım faydalı olmuşumdur iyi çalışmalar dilerim.

  6. Asitli içeceklerin diş sağlığına etkisi araştırma projesinin yazılmış halini bana atabilir misiniz?

          • Bir masa takvimi hazırlayıp üzerine 10. Sınıf matematik konularıyla ilgili kısa bilgiler vermeyi belki Bi kaç matematikle ilgili esprili karikatür filan eklemeyi düşünüyorum bu, sizce proje için uygun mudur uygunsa hangi türe giriyor. Teşekkür ediyorum

          • Ortaya bir ürün çıkıyorsa eğer tasarım projesine girer. Fakat tasarım projelerinde aranan ilk özelliklik günlük hayatta bir soruna çözüm üretmesi veya işleri kolaylaştırmasıdır. Sizin projenizi matematiğe olan ilgiyi artırmak eğlenceli hale getirmek vb amaçla sunabilirsiniz. Burada projenizi inceleyecek kişi kabul edebilir veya size “proje öğrenci ağzıyla yazılmamış, öğrenci ihtiyaçlarınını karşılamıyor” vb dönüş olabilir.

            Öğretmen arkadaşların kendi derslerini daha iyi anlatabilmek için ürettikleri materyallere böyle bir eleştiride bulunulabiliyor. Metni iyi oturtmanız gerek hocam.

          • Mrb hocam tost makinesi kullanıldıktan sonra deterjanla yıkanıyor durulamıyor ve kaldırılıyor bidahakinkullanmada deterjan kalıntısı kalmisnolabilir düşüncesi ile tost makinesinin 5dk sıcakta boş çalışmasını sağlamak ısıyla kalıntıların yok edilmesi fikri nasıl çok uzun gibi

          • tasarım olmaz ürün yok ortada. inceleme olmaz. Araştırma projesi için hipotez kuracağız sizin yazdığınızdan hareketle 5 dakika sıcakta boş çalıştırmak daha sağlıklı tost yapılmasını sağlar gibi kaba taslak bir hipotez kuruyorum. Hipotezimizi test etmek için bir adet ısıtmadan 1 adet ısıtarak tost yapıp karşılaştırma yapmamız lazım. Karşılaştırmayı nasıl yaparız bilemedim. Biraz zorlama gibi oldu sanki öğretmenim benim tam içime sinmedi 🙁

  7. Hocam bu projeleri bizimde uygulamamız mümkün mü küçük değişiklikler eklemeler yaparak Bilgisayarsız kodlama projenizi merak ettim açıkcası okulumda Bilişim laboratuvarım yok materyal açısından faydalı olacaktır. Atabilmeniz mümkün mü? mail adresim [email protected]

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*