Merhaba Arkadaşlar, Geçen hafta Scratch konusuna giriş yaptık. Scratch Keşfediyorum haftası ve sonraki haftalarda Scratch ile yeni etkinlikler yapacağız. Bu sayfada sadece kılavuz kitapta geçen scratch etkinliklerini paylaşacağım. Eğer baştan sona kapsamlı bir Scratch Eğitimi vermek istiyorsanız yada bir öğrencisiniz kendinizi Scratch programında geliştirmek istiyorsanız Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfama gidin ve orada yazılan etkinlikleri sırasıyla yapın.
Müfredata göre ilerlemek istiyorsanız o zaman geçen haftalardan aşina olduğunuz şekilde ders akışlarını bu sayfa üzerinden paylaşacağım.
Bu sayfada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz Kitaba birebir uyumlu bir şekilde Scratch Eğitimi verilecektir.
HAFTANIN KAZANIMLARI
İlgili haftanın kazanımlarını aşağıya liste halinde ekliyorum. Eğer benim hazırladığım yıllık planı kullanıyorsanız ders defterini yazarken başka hiçbir yerde aramadan direk buradan kazanımlarınızı yazabilirsiniz.
- BT.6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
HAFTA-10
SCRATCH’İ KEŞFEDİYORUM DERS AKIŞI
Scratch programı etkinlikleri uygulama ağırlıklı etkinlikler olduğundan geçen haftalarda olduğu gibi 4-5 etkinliği aynı gün içerisine sığdırmaya çalışmayacağız. Bunun yerine 1 örnek üzerinden gideceğiz. En fazla 2 örneğe çıkarabiliriz ama fazlası maalesef yeterince verimli olmuyor.
Eğer BT sınıfınız var ise tüm öğrencilerin kişisel olarak etkinliği yapmasını sağlayın. Ders sonunda da mutlaka yaptıkları çalışmaları sınıf ile birlikte izleyin.
Eğer BT sınıfınız yok ise o zaman akıllı tahta üzerinden sınıf ile birlikte yapabilirsiniz. Bu durumda da etkinliklerin bitmiş halini ben paylaşıyorum. Önce onu gösterin daha sonra bunları nasıl yapabileceklerini sırayla sorarak aynısını yapmaya çalışın.
Daha önce dediğim gibi bu hafta tek bir etkinlik yapacağız. Etkinliği Scratch programı üzerinden yapacağız.
Eğer Scratch programı bilgisayarınızda yüklü değilse veya daha önce hiç kullanmadıysanız önce aşağıdaki sayfayı ziyaret ederek bilgisayarınıza Scratch programını yükleyin yada internet üzerinden nasıl kullanabileceğinizi öğrenin.
Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;
Adım-1: Biraz Hareketlenelim Çalışma Kağıdı
İlk uygulamamız olduğundan çok basit bir nitelikte hazırlanmış. Scratch programında bir kukla eklemeyi arkaplanı düzenlemeyi ve eklediğimiz kuklayı hareket ettirmeyi gösteren bir uygulama.
Merhaba Dünya etkinliğini saymazsak bu yaptığımız ilk Scratch etkinliği olacak. Bu yüzden çok zor olmasına gerek yok. Ama vaktiniz kalır ve değerlendirmek isterseniz bir sonraki haftanın scratch etkinliğini yapabilirsiniz.
Bugün sizinle Blok Tabanlı Kodlama Araçlarından Scratch Programını ile kullanıcı kontrolü olan bir etkinlik hazırladık. Bu etkinlik ile Scratch programında kukla ekleme, Arkaplan biçimlendirme ve klavye tuşları ile eklediğimiz kuklaları yönetmeyi öğrendik.
Scratch Keşfediyorum haftasındaki etkinliklerimiz bu kadar. Vaktiniz kaldıysa veya daha fazla Scratch etkinliği yapmak istiyorsanız Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşarak kendinizi geliştirebilirsiniz.
Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlama alanında kendinizi geliştirebilirsiniz.
Haftaya 6. Sınıf – Hafta 11 – Haydi Canlanalım konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.
Bir oyun çok güzeldir