Biraz Hareketlenelim Çalışma Kağıdı

Merhaba Arkadaşlar, Biraz Hareketlenelim Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Scratch’i Keşfediyorum konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
  • 6.5.2.3. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.4. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programı verilen ölçütlere göre geliştirerek düzenler.

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

BUGÜN NE YAPACAĞIZ

Bu etkinliğimizde Scratch programına giriş yapıp basit bir uygulama yapacağız. Yapacağımız uygulamanın bitmiş hali aşağıdaki gibidir.

Bu etkinliğin önce aynısını yapıp sonra üzerine yeni özellikler ekleyelim mi? Bunun için aşağıda verilen adımları takip edeceğiz.

BİRAZ HAREKETLENELİM ETKİNLİĞİ ADIMLARI

İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.

NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.

Uygulama için kılavuz kitapta verilen bilgileri pdf olarak aşağıya ekliyorum. Bilgisayarınıza indirebilir veya bu sayfa üzerinden adım adım yapabilirsiniz.

Uygulama ile ilgili görüşler.

Arkadaşlar uygulama çok basit giriş etkinliği niteliğinde olup hedefe ulaşınca ödüllendirme, çizgilere değince cezalandırma gibi özellikler ekli değildir.

Kılavuz kitaba göre giriş etkinliği olarak planlandığından ekledim. Öğrenci seviyenize göre farklı etkinlikler yapabilirsiniz.

Biraz Hareketlenelim Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 10 – Scratch’i Keşfediyorum ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Biraz Hareketlenelim Çalışma Kağıdı yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.

Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.

Scratch İle Kodlama Eğitimi

Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlama alanında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Faydalı olması dileğiyle…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*