6. Sınıf – Hafta 12 – Nesneler Konuşuyor

Merhaba Arkadaşlar, Geçen hafta Scratch konusuna giriş yaptık ve Papağanı Uçuralım Çalışma Kağıdı çalışmasını yaptık. Bu haftaki Scratch etkinliğimiz ise Nesneler Konuşuyor konusu içerisinde yer alan Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı olacak.

Bu sayfada sadece kılavuz kitapta geçen scratch etkinliklerini paylaşacağım. Eğer baştan sona kapsamlı bir Scratch Eğitimi vermek istiyorsanız yada bir öğrencisiniz kendinizi Scratch programında geliştirmek istiyorsanız Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfama gidin ve orada yazılan etkinlikleri sırasıyla yapın.

Müfredata göre ilerlemek istiyorsanız o zaman geçen haftalardan aşina olduğunuz şekilde ders akışlarını bu sayfa üzerinden paylaşacağım.

Bu sayfada Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz Kitaba birebir uyumlu bir şekilde Scratch Eğitimi verilecektir.

HAFTANIN KAZANIMLARI

İlgili haftanın kazanımlarını aşağıya liste halinde ekliyorum. Eğer benim hazırladığım yıllık planı kullanıyorsanız ders defterini yazarken başka hiçbir yerde aramadan direk buradan kazanımlarınızı yazabilirsiniz.

  • BT.6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • BT.6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • BT.6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur
  • BT.6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.

HAFTA-12
NESNELER KONUŞUYOR DERS AKIŞI

Scratch programı etkinlikleri uygulama ağırlıklı etkinlikler olduğundan geçen haftalarda olduğu gibi 4-5 etkinliği aynı gün içerisine sığdırmaya çalışmayacağız. Bunun yerine 1 örnek üzerinden gideceğiz. En fazla 2 örneğe çıkarabiliriz ama fazlası maalesef yeterince verimli olmuyor.

Eğer BT sınıfınız var ise tüm öğrencilerin kişisel olarak etkinliği yapmasını sağlayın. Ders sonunda da mutlaka yaptıkları çalışmaları sınıf ile birlikte izleyin.

Eğer BT sınıfınız yok ise o zaman akıllı tahta üzerinden sınıf ile birlikte yapabilirsiniz. Bu durumda da etkinliklerin bitmiş halini ben paylaşıyorum. Önce onu gösterin daha sonra bunları nasıl yapabileceklerini sırayla sorarak aynısını yapmaya çalışın.

Daha önce dediğim gibi bu hafta tek bir etkinlik yapacağız. Etkinliği Scratch programı üzerinden yapacağız.

Eğer Scratch programı bilgisayarınızda yüklü değilse veya daha önce hiç kullanmadıysanız önce Scratch Kurulumu ve Kullanımı Sayfasını ziyaret ederek bilgisayarınıza Scratch programını yükleyin yada internet üzerinden nasıl kullanabileceğinizi öğrenin.

Eğer Bilgisayarınızda Scratch Programı yüklüyse yada internet üzerinden nasıl etkinliği yapacağınızı biliyorsanız o zaman hiç beklemeden etkinliğimizi yapmaya başlayabiliriz. İşte haftanın etkinliği;

Adım-1: Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı

Şakacı Penguen
Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı

Bu hafta yapacağımız Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı ile geçen hafta öğrendiklerimizin üstüne bir sahneye birden fazla karakter eklemeyi öğreneceğiz.

Derse giriş için kullandığımız Merhaba Dünya Scratch Etkinliğinde olduğu gibi karakterlerimizin konuşmasını sağlayan bir animasyon oluşturacağız. Fakat bunu ilk yapan öğrencilerin genelde konuşmaların aynı zamanda çıkardığını ve üst üste bindirdiğini görüyoruz.

Bunun içinde saniye bekle kodu ile karşılıklı konuşma yaptırarak bir diyalog animasyonu oluşturacağız.

Kolay ve eğlenceli bir çalışma olarak görünüyor. Temel Scratch bilgimiz artık oturduğuna göre çok kısa bir sürede bu etkinliği bitirebiliriz. Aşağıya eklediğim link üzerinden alternatif etkinlikler yapabilir veya diyalog ve karakterlerinizi çoğaltabilirsiniz.

Bugün sizinle Blok Tabanlı Kodlama Araçlarından Scratch Programını ile kullanıcı kontrolü olan bir etkinlik hazırladık. Bu etkinlik ile Scratch programında kukla ekleme, Arkaplan biçimlendirme ve klavye tuşları ile eklediğimiz kuklaları yönetmeyi öğrendik.

Bu haftalık etkinliklerimiz bu kadar. Vaktiniz kaldıysa veya daha fazla Scratch etkinliği yapmak istiyorsanız Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Scratch İle Kodlama Eğitimi

Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlama alanında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Haftaya 6. Sınıf – Hafta 13 – Düşünen Bilgisayar konusunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*