Merhaba Arkadaşlar;

Bu etkinlik Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. Sınıf yeni müfredatında bulunan Eyvah Akış Şemaları Karışmış konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer.
  • 5.5.1.16. Bir algoritmayı test ederek hataları ayıklar.

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

Bu etkinlik kılavuz kitaptan alınmış olup BT sınıfı olmayan okullar için sunulmuştur. Bilgisayarsız Kodlama Etkinliği olarak değerlendirilebilir.

Öğretmen Notu: Bu konu normalde Hafta 8 konusu olmakta fakat o hafta sınav yapacağımız için sınav haftası başka bir etkinlikle uğraşmak yerine bir sonraki hafta olan Algoritmik Düşünüyorum başlığı altında işlenecektir.

Uygulama

  1. Sınıfın zeminine karelerden oluşan, 4×4 boyutlarında, içinde bir öğrenci ayakta durabilecek ebatlarda bir şekil çizin. Çizdiğiniz şekil yandaki şekle benzeyecektir.
  2. Daha sonra sınıftan 4 veya 5 tane öğrenci seçerek birine tavşan diğerine havuç geriye kalan öğrencilere ise kuyu rolünü verin.
  3. Çizdiğiniz zemine tavşan ve havuç rolündeki öğrencileri birbirlerinden uzak olacak şekilde yerleştirin, kuyu rolünde olan öğrencilere ise şekil üzerinde istedikleri bir kareye geçmelerini ve
    çökmelerini söyleyin. Sınıfın geri kalanını ise 3 gruba ayırın.
  4. Daha sonra oyunun nasıl oynanacağını ve kurallarını öğrencilerle paylaşın.
  5. Öğrencilerin aynı görsel üzerinde birden fazla ve doğru akış şemaları oluşturmalarını sağlayın.
  6. Öğrencilerin akış şemalarını test ederek varsa, hataları ayıklamalarını ve doğru akış şemalarını oluşturarak tekrar test etmelerini sağlayın.
  7. Bir şablon bittikten sonra tavşan, havuç ve kuyu rollerindeki öğrencilerin gruplara dâhil olmasını sağlayın ve bu roller için yeni öğrenciler seçin.

OYUN KURALLARI

Evet arkadaşlar şimdi sizlerle hedefe ulaşmak için farklı akış şemaları oluşturabileceğimiz bir oyun oynayacağız.

Bu oyunda gönüllü olarak bir arkadaşımız havuç, bir arkadaşımız tavşan, 2 veya 3 arkadaşımız da kuyu rolünde olacak. Bu arkadaşlarımızı zemin üzerinde farklı noktalara yerleştireceğim. Sınıfın geri kalanı 3 gruba ayrılacak.

Oyunun kuralları şu şekilde;

  • Gruplar, kurallara ve şablona uygun olarak 1 dk içerisinde bir akış şeması oluşturacak ve her gruptan bir kişi sürenin sonunda tahtaya gelerek akış şemasını tahtaya yazacak. Tavşan da bu akış şemasına göre hareket edip havuca ulaşmaya çalışacak.
  • Oluşturduğum bir şablon için, her grup bir akış şeması oluşturacak. Ancak bu akış şemaları özgün olmak zorunda. Oluşturduğunuz akış şemalarının en az bir adımı diğer grupların akış şemalarından farklı
  • olmalı. Eğer grubunuzun akış şeması sizden önceki grupların akış şemaları ile aynı ise size 30 saniye ek süre verilerek akış şemanızı yeniden düzenlemeniz istenecek.
  • Yere çizmiş olduğum karelerden bazılarının üzerinde, kuyu rolündeki arkadaşlarımız olacak. Akış şemalarını oluştururken tavşanın kuyuya düşmemesine dikkat edin.
  • Akış şemalarını oluştururken “Başla” ve “Bitir” komutlarını mutlaka kullanmalısınız. Aksi takdirde
  • cevabınız geçersiz sayılacaktır.

Örnek Oyun

Çalışma kağıdının orijinal halini bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

Etkinliğin bilgisayar üzerinden yapılabilir hali geliştirilmeye başlanmış fakat yoğunluktan yetişmemiştir. Seneye artık bitmiş halini paylaşırım. Bilgisayarlı sınıflarda ve evlerde de çok rahat bir şekilde uygulanabilir hale gelir.

Not: Bu etkinlik Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. Sınıf Kılavuz kitaptan alınmıştır.

Faydalı olması dileğiyle…

https://ozgurseremet.com/wp-content/uploads/2019/03/Tavşan-ve-havuç-oyunu-714x505.jpghttps://ozgurseremet.com/wp-content/uploads/2019/03/Tavşan-ve-havuç-oyunu-150x150.jpgÖzgür ŞEREMET5. Sınıf Bilişim Çalışma Kağıtları5.2.9 - Algoritmik DüşünüyorumAkış şeması,Algoritmik Düşünüyorum,Bilişim 5. sınıf,Tavşan havuç kodlama,Tavşan havuç oyunuMerhaba Arkadaşlar; Bu etkinlik Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. Sınıf yeni müfredatında bulunan Eyvah Akış Şemaları Karışmış konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile; 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer.5.5.1.16. Bir algoritmayı test ederek hataları ayıklar. kazanımları verilmeye çalışılmıştır. Bu etkinlik kılavuz kitaptan alınmış olup BT sınıfı olmayan okullar için sunulmuştur. Bilgisayarsız Kodlama Etkinliği olarak değerlendirilebilir. Öğretmen...Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Etkinlik Sitesi