Merhaba Arkadaşlar, Uzaylıyla Sohbet Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Düşünen Bilgisayar konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;
- 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
- 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
- 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
- 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
- 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
- 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
- 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
- 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar
kazanımları verilmeye çalışılmıştır.
BUGÜN NE YAPACAĞIZ
Geçtiğimiz hafta iki karakteri birbirleriyle konuşturmuştuk, peki acaba oluşturacağımız karakter bize soru sorsa ve bizimle konuşsa sizce nasıl olurdu? Haydi deneyelim. Bu defa da aşağıda bitmiş halini gördüğünüz uygulamayı Scratch programı ile birlikte yapacağız.
UZAYLIYLA SOHBET ETKİNLİĞİ ADIMLARI
İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.
NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.
Uygulama için kılavuz kitapta verilen bilgileri pdf olarak aşağıya ekliyorum. Bilgisayarınıza indirebilir veya bu sayfa üzerinden adım adım yapabilirsiniz.
Uygulama ile ilgili görüşler.
Bu uygulamamız ile daha önce kullanıcı ile etkileşimi olmayan bir animasyondan artık kullanıcıya göre tepki verebilen ve sonucun değişebileceği bir uygulamaya giriş yapmış bulunmaktayız. Etkinliğimiz giriş etkinlikleri arasında sayılabilir. Bu mantığı kullanarak öğrencilerimizden proje olarak kullanıcıların girdiği sonuçlara göre farklı işlemler yaparak farklı yanıtlar verebilen etkinlikler oluşturmalarını sağlayabiliriz. Bu açıdan önemli bir etkinliktir.
Kılavuz kitaba göre giriş etkinliği olarak planlandığından ekledim. Öğrenci seviyenize göre farklı etkinlikler yapabilirsiniz.
Uzaylıyla Sohbet Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 13 – Düşünen Bilgisayar ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.
Uzaylıyla Sohbet Çalışma Kağıdı yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.
Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.
Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlamaalanında kendinizi geliştirebilirsiniz.
Faydalı olması dileğiyle…
ben çabaladım bu konuyu yapamadım çünkü 6/f sınıfına bunu öğretmediniz. yazılıda sormazsanız sevinirim.