Mayın Tarlası Oyunu

Merhaba Arkadaşlar, Mayın Tarlası Oyunu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Problem Çözmek Benim İşim konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.1.5. Problemin çözümü için bir algoritma geliştirir.
  • 6.5.1.6. Bir algoritmanın çözümünü test eder.

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

Bu etkinlik kılavuz kitaptan alınmış olup BT sınıfı olmayan okullar için sunulmuştur. Bilgisayarsız Kodlama Etkinliği olarak değerlendirilebilir.

OYUNA HAZIRLIK

Kâğıt bant (selobant), kâğıt, karton, tebeşir ya da sınıftaki eşyaları kullanarak sınıfta (koridorda ya da çok amaçlı salonda) öğrencilerle birlikte bir mayın tarlası oluşturunuz. Mayın tarlasının içine kâğıtları, kartonları, nesne ya da yapışkanlı kâğıtları rastgele yerleştiriniz. Mayınları ve sınırları sabitleyiniz (bant yardımıyla olabilir).

MAYIN TARLASI OYUNU UYGULAMA

Her grupta en fazla 7-8 kişi olacak şekilde öğrencileri gruplara ayırınız ve gruplara kendilerine bir isim bulmalarını söyleyiniz. Öğrencilere aşağıdaki açıklamayı yapınız;

“Birazdan sizlerle birlikte bir oyun oynayacağız. Bu oyunun ismi Mayın Tarlası ve oyundaki amacımız mayın tarlasını başarılı bir biçimde geçecek algoritmayı adım adım yazmak. Bu süreçte grup arkadaşlarınızla birlikte
hareket etmelisiniz. Her ayrıntıyı dikkatle inceleyip algoritmayı yazmalısınız.” yönergesini veriniz. Mayın tarlasındaki başlangıç noktasını öğrencilere gösteriniz ve algoritmayı yazmaları için gruplara yeterli
süre veriniz. Bu süre sonunda ilk iki grubun mayın tarlasının sağına ve soluna sırayla dizilerek birer sıra oluşturmalarını sağlayınız. Birinci grubun algoritmasını ikinci gruba veriniz. Birinci gruptaki öğrencilerden iki kişi seçiniz. Birini mayın tarlasının başlangıç noktasına alınız ve gözlerini bağlayınız, diğerini de yönergeleri kontrol etmek üzere ikinci gruba gönderiniz.

İkinci gruptaki öğrencilerin ellerindeki algoritmayı adım adım (her öğrenci bir adımı okumalıdır; sağa dön, öne bir adım at, sağ ayağını bir adım öne at vb.) birinci gruptaki arkadaşlarına okumalarını ve bu esnada gözü kapalı öğrenciye de bu adımları uygulamasını söyleyiniz. Kontrol eden öğrenci bu sırada okunan algoritmanın doğru şekilde okunup okunmadığını kontrol edecektir. Algoritmanın okunması sırasında gözleri bağlı öğrenci mayınlara basmadan karşı tarafa ulaşırsa algoritmayı yazan grubun oyunu kazanacağını, mayınlardan birine basarsa okuyan grubun “Bommm!” diye bağırarak gözleri kapalı olan öğrencinin yandığını belirteceğini ve sıranın diğer gruba geçeceğini açıklayınız. Tüm gruplar oyunu deneyimledikten sonra oyun sona erecektir.

Oyun sonunda öğrencilere bu oyundaki adımların da tıpkı bir bilgisayar programının komutları gibi sırayla gerçekleştiğini söyleyiniz. Oyun sonunda sınıfa dağılmış kâğıtları öğrencilerle birlikte toplayarak uygulamayı tamamlayınız.


Öğretmen Notu: Bu etkinliği daha önce denemedim. Kılavuz kitapta yer aldığı için olduğu gibi ekliyorum. Eğlenceli bir etkinliğe benziyor fakat kalabalık bir sınıfa sahibim nasıl uygulayacağımı bilemedim. Bu sene deneme yapacağım. Deneme sonuçlarına göre yazıda güncelleme yapabilirim. Şuan kılavuz kitaptaki haliyle ekliyorum.

Hepsi bu kadar başarılar dilerim.


Mayın Tarlası Oyunu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 4 – Problem Çözmek Benim İşim! ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Mayın Tarlası Oyunu yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.

Faydalı olması dileğiyle…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*