Lightbot Hour ile Kodlama

Lightbot Hour ile Kodlama Etkinliği ile dersimiz için faydalanabileceğimiz Alternatif Kodlama Etkinliklerinden bir yenisini öğreneceğiz.

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. dönem müfredatının tamamen kodlamaya ayrılması bu sene bol bol kodlama etkinlikleri yapacağımız anlamına gelmektedir. Bu kapsamda kurslarda yaptırdığım etkinlikleri faydalandığım programlar ve siteleri sizlere tanıtıyorum.

Bilgisayarlı Kodlama etkinliklerinde ağırlıklı olarak kullandığım Scratch ve Code.org sitesi yanı sıra bulabildiğim alternatifleri de tanıtmak istedim.

Bazen değişik bir program çocukların daha fazla ilgisini çekmektedir.

Uygulamayı iframe olarak aşağıya ekliyorum. Dilerseniz hemen deneyebilirsiniz.

LİGHTBOT HOUR OYNAYARAK KODLA

Bir öğrencimin tavsiyesi üzerine incelediğim Lightbot Hour Kodlama etkinliklerini inceledik. Gelelim incelemelerimize;

LİGHTBOT HOUR İNCELEME

Uygulama kategori olarak Code.org sitesine benzer özellikler taşımaktadır. Code.org sitesinde olduğu gibi bu uygulamamızda web sitesi üzerinden yapılmaktadır. Web sitesine ulaşmak için http://lightbot.com/flash.html adresini ziyaret ediniz.

Lightbot Kodlama Oyunu

Etkinliğimiz 3 kategoriden oluşmaktadır. 1. kategori 8 bölüm 2. kategori 6 bölüm 3 kategori ise 6 bölümden oluşmaktadır. Yani toplamda 20 bölümden oluşmaktadır. Uzun bir süreci bu etkinliğe ayırmak mümkün değil. Benim öğrenciler 1 ders saatinde bitirdiler. İlk bitirene 100 vereceğimizi söylediğimizde çok hızlı bir şekilde bitiriyorlar. Dersinizin 1 saatini bu etkinliğe ayırarak farklı bir vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

Etkinliği uygulayabilmek için üyelik falan istememekte yukarıda verdiğim web sitesi üzerinden açarak direk uygulamaya başlayabilirsiniz. Etkinliğin ayrı bir güzelliği ise telefon ve tablet içinde kullanılabilmesi için uygulaması bulunmaktadır. App Store ve Play Store üzerinden direk uygulamayı telefona ve tabletinize yükleyerek çalıştırabilirsiniz.

Son olarak belirtmekte fayda var uygulamanın dili ingilizcedir. Bu yüzden kullanmaktan çekinmiştim ama uygulamayı kullanmaya başladığımda dil ile hiçbir işinizin olmadığını çok rahat bir şekilde kullanabileceğinizi fark ettim. Bu sebeple sizlere şiddetle öneririm. Zaten altı üstü 1 ders saatinizi alacaktır. En azından gösterip ilgili çocukların evde kendilerinin çözmelerini sağlayabilirsiniz.

Bölümlerin zorluğuna gelirsek benim öğrenciler daha önce Code.org sitesinde pratik yaptıklarından ve Scratch programı ile etkinlikler yaptıklarından rahat bir şekilde çözdüler. 

LİGHTBOT HOUR CEVAP ANAHTARI

Not: Cevap Anahtarı ekran resimleri alınarak kaydedilmiştir. Çok fazla yer kaplamaması için PowerPoint sunumu olarak paylaşılmıştır.


Lightbot Hour ile Kodlama Etkinliğine benzeyen başka etkinlikler için Alternatif Kodlama Araçları Sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Sayfaya link üzerinden veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.

Alternatif Kodlama Araçları

Faydalı olması dileğiyle.

15 Comments

  1. HOCAM BİZDE BİTİRDİK M.EMİN GÖKPUNAR KEREM BATIN ARDAHAN………

  2. hocam bu etkinlikte öğrenciler kaldıkları yerden devam edebiliyor mu? ben bunu özel eğitim öğrencileri için düşünüyorum, çocuklar o kadar hızlı değil bazıları, iki üç hafta da ancak bitirirler.

    • Hocam telefon ve tablet uygulamaları var eğer onlar üzerinden giriş yaparlarsa kaldıkları yerden devam edebiliyorlar. Ama bilgisayar üzerinden benim siteden yaparsanız flash oyun gibi oluyor sıfırlıyor yani.

  3. Etkinliğimiz 3 kategoriden oluşmaktadır. 1. kategori 8 bölüm 2. kategori 6 bölüm 3 kategori ise 6 bölümden oluşmaktadır. Yani toplamda 20 bölümden oluşmaktadır. Uzun bir süreci bu etkinliğe ayırmak mümkün değil. Benim öğrenciler 1 ders saatinde bitirdiler. İlk bitirene 100 vereceğimizi söylediğimizde çok hızlı bir şekilde bitiriyorlar. Dersinizin 1 saatini bu etkinliğe ayırarak farklı bir vakit geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

    Etkinliği uygulayabilmek için üyelik falan istememekte yukarıda verdiğim web sitesi üzerinden açarak direk uygulamaya başlayabilirsiniz. Etkinliğin ayrı bir güzelliği ise telefon ve tablet içinde kullanılabilmesi için uygulaması bulunmaktadır. App Store ve Play Store üzerinden direk uygulamayı telefona ve tabletinize yükleyerek çalıştırabilirsiniz.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*