Bilişim Dedektifi İş Başında

Merhaba Arkadaşlar, Bilişim Dedektifi İş Başında Etkinliği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Haydi Veri Toplamaya konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

BİLİŞİM DEDEKTİFİ İŞ BAŞINDA DRAMA

Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu etkinlikte bir arkadaşımız “Bilişim Kahramanı” diğeri ise “Bilişim Dedektifi” olacak. Bilişim kahramanı olan arkadaşımız;

  • Akıllı şehir sistemi kuran,
  • Ulusal veri tabanının güvenliğini sağlayan,
  • Robot öğretmenler geliştiren,
  • Sağlıklı yaşam uygulamaları geliştiren

ancak kimliğini gizli tutmak isteyen bir kişi. Bilişim dedektifimiz ise bilişim kahramanının kim olduğunu bulmak ve onu ödüllendirmek istiyor.

Oyunu oynamak için ilk önce bilişim dedektifi olacak kişiyi belirliyor ve sınıfın dışına çıkartıyoruz.

Daha sonra ise bilişim kahramanımızı belirliyor ve dedektifimizi geri çağırıyoruz.

Dedektifimiz içeri geldiğinde bize sorular soruyor ve kahramanı bulmaya çalışıyor. Oyunda bilişim dedektifimiz, hizmetlerden yararlanan kişilere sorular sorarken öğretmenin kendisine söyleyeceği veri tipini kapsayacak türde sorular sormalıdır, farklı türde bir soru soramaz.

Örnek sorular şu şekildedir;

  • Sayısal Veri Tipi: Kaçıncı sırada oturuyor? Boyu kaç cm? Kaç kilogram?
  • Karakter Veri Tipi: İsminin baş harfi nedir? Soyadı hangi harfle başlıyor?
  • Karakter Dizisi Veri Tipi: Hangi takımı tutuyor? En sevdiği arkadaşı kim?

Dışarıdaki dedektif içeri girdiğinde hangi veri tipinde soruları sorabileceğini söyleyiniz. Eğer öğrenci zorlanıyorsa farklı veri tiplerinde soru sormasına da izin verebilirsiniz. Açıklamalarınızı tamamladıktan sonra dedektif rolünde olan öğrenciyi dışarıya çıkartınız ve oyunu başlatınız.

Dilerseniz oyunu heyecanlı hale getirmek için dedektifin soracağı soru sayısını sınırlandırabilirsiniz.

Dedektif kahramanı fark ettiğinde tekrar iki gönüllü belirleyiniz ve oyuna etkinlik süresi boyunca devam ediniz. Oyun sonunda öğrencilerle hangi stratejileri izledikleri hakkında tartışınız.


Öğretmen Notu: Arkadaşlar bu etkinliği geçen sene uyguladım. Çok eğlendi çocuklar İmkanınız var ise mutlaka uygulayınız. Bu sene etkinliği videosunu da çekip burada paylaşmayı düşünüyorum.

Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü Sunumu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 1 – Haydi Veri Toplamaya ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü Sunumu yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.

Faydalı olması dileğiyle…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*