23 Nisan Çalışma Kağıdı

Merhaba Arkadaşlar; 23 Nisan Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Düşünen Bilgisayar konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
  • 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur.
  • 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.


BUGÜN NE YAPACAĞIZ

Artık kendimizi geliştirdik. Scratch programının temel özelliklerini öğrendiğimize göre bazı işlemleri daha kolay yapmaya başladık. Bu sebeple bu hafta vaktimiz kalacaktır. Kalan vaktimizde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında aşağıdaki etkileşimli scratch uygulamasını birlikte yapalım.

Etkinliğin bitmiş hali aşağıdaki gibi olacaktır.


23 NİSAN ETKİNLİĞİ ADIMLARI

İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.

NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.

Uygulama için kılavuz kitapta verilen bilgileri pdf olarak aşağıya ekliyorum. Bilgisayarınıza indirebilir veya bu sayfa üzerinden adım adım yapabilirsiniz.

Uygulama ile ilgili görüşler.

Bu uygulamamız ile daha önce kullanıcı ile etkileşimi olmayan bir animasyondan artık kullanıcıya göre tepki verebilen ve sonucun değişebileceği bir uygulamaya giriş yapmış bulunmaktayız. Etkinliğimiz giriş etkinlikleri arasında sayılabilir. Bu mantığı kullanarak öğrencilerimizden proje olarak kullanıcıların girdiği sonuçlara göre farklı işlemler yaparak farklı yanıtlar verebilen etkinlikler oluşturmalarını sağlayabiliriz. Bu açıdan önemli bir etkinliktir.

Kılavuz kitaba göre giriş etkinliği olarak planlandığından ekledim. Öğrenci seviyenize göre farklı etkinlikler yapabilirsiniz.

23 Nisan Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 13 – Düşünen Bilgisayar ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.

23 Nisan Çalışma Kağıdı yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.

Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.

Scratch İle Kodlama Eğitimi

Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlamaalanında kendinizi geliştirebilirsiniz.

Faydalı olması dileğiyle…

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*