Vücut Hareketleri ile oyun kontrolü Tübitak 4006 Bilim Fuarı Projesi 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında hazırladığımız bir Tübitak 4006 Tasarım Projesidir.
Okulumuzda yaptığımız projeler baya bir ilgi çekti mesajlara yetişemez oldum. İlginizden dolayı teşekkür ediyoruz.
Projelerle ilgili en çok sorulan soruları buradan paylaşarak soruları bir nebze hafifletmeyi düşünüyorum. Lafı fazla uzatmadan istediklerinizi vermeye başlayalım.
VÜCUT HAREKETLERİ İLE OYUN KONTROLÜ TÜBİTAK 4006 PROJESİ
İlgili proje okulumuz öğrencilerinden Muhammed Emin AYGÜN tarafından düşünülmüş olup ben sadece rehberlik yaptım. Bu sene TÜBİTAK tarafından istenen bilgilere göre başvuru formumuzu hazırladık.
Projeyi ilk kez yaptığımız için eksiklikler olabilir. Tespit ettikleriniz olursa bizimle paylaşırsanız mutlu oluruz.
PROJE BAŞVURU BİLGİLERİ
Proje Adı: Vücut Hareketleri ile oyun kontrolü
Proje Türü: Tasarım
Proje Alanı: Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
PROJE AMACI
- Oyun oynarken hareketsizlikten kaynaklanan rahatsızlıkları önlemek ve oyun oynamayı bir çeşit spor haline getirmek ve oldukça pahalı bir hizmet olan sanal gerçeklik deneyimini daha az maliyetli bir şekilde insanlarla buluşturup sanal gerçeklik teknolojileri hakkında farkındalıklarını arttırmak.
- Bunların yanı sıra daha farklı ve ilginç bir oyun kontrolü sağlamak ve dijital oyunların insanlara tek etkisinin eğlenceli bir deneyim olması, içerisinde barındırdığı farklılıklardan dolayı ticari manada daha çekici bir aygıt sunmak.
- Bilgisayar oyunlarının hareketsizlikten kaynaklanan rahatsızlıkları engellemek.
- İnsanların ön yargılarını yok etmek ve oyun oynamayı insanların gözünde etiklik kazandırmak.
- Güvenli olmadığı gerekçesiyle sokaklara çıkamayan çocukların hareket ederek daha eğlenceli zamanlar geçirmesini sağlamak.
- Ayrıca Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi kodlama konusunda Arduino ile yapılabilecek kodlama ve tasarımlara yeni bir bakış açısı getirmek.
PROJE ÖZETİ
Böyle bir projeye girişmekteki sebep insanlara daha farklı bir oyun deneyimi sunmak ve oyun oynarken hareketsizlikten kaynaklanan fiziksel rahatsızlıkları önlemek.
Ayrıca oyun oynamanın verdiği keyfin yanı sıra bunun verebileceği fiziksel hasardan kaynaklanan ön yargıyı azaltmak ve olabilecek en iyi oyun deneyimini.
Projenin ortaya çıkış sürecinde ise popüler eğlence araçlarının insan sağlığına olumsuz etkilerini araştırdık ve bilgisayar oyunlarının fiziksel etkilerine ulaştık sonrada bu problem için yapabileceklerimizi tartıştık en sonunda bu projeye karar verdik. Projenin yapılış sebebi ise oyun oynarken hareketsizliği ve daha öncede belirtiğimiz gibi bundan kaynaklanan fiziki sorunları ortadan kaldırma ve sorunsuz bir oyun deneyimi sağlamak.
Projede kullandığımız araçlar ise hareketsizlikten kaynaklanan hastalıkları belirleme belirlenen sorunlar için ilgili kaynaklardan yararlanma sonrada çözüm arayışına girme ve bunların doğrultusunda projeye karar verme. Öğrenmeyi amaçladığımız ise hareket içeren bir oyun deneyiminin insanların fiziksel rahatsızlıklarına ne denli çözüm olup olmayacağını görmek. Belirlediğimiz projenin en büyük faydası ise oyun oynarken hareket etme ve farklı bir oyun deneyimi yaşatmak.
Arduino kartı, denge sensörü (Gyro sensör) ve flex sensör ile vücudumuzun hareketlerini klavyeye dönüştürerek oyunları daha gerçekçi ve hareketli oynayacağız. Proje yapım sırasında karşılaşılan sorunlar olursa okulumuz bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinden yardım alınacaktır.
PROJE YÖNTEMİ
Problemi Belirleme: Kodlama ve yazılım gibi soyut şeyleri daha somut bir ortama taşımak istedim ve ayrıca bu tür aygıtlar piyasada çok pahalıya bulunduğu için herkes bunu deneyimleyemiyor. Biz işte bu yüzden sanal gerçeklik teknolojileri hakkında farkındalıkları olamıyor bizim amacımız daha az maliyetli bir sanal gerçeklik deneyimi yaşatarak bu konuda farkındalıklarını arttırmak
Problemi Araştırma: Piyasada çok pahalıya satıldığı için insanların sanal gerçeklik aygıtlarından yeterince yararlanamadığını gördük
Gereksinimleri Belirleme: Projede kullanılacak araç gereçler ise ivmeyi ölçmek için 1 Gyro sensör,parmak hareketlerini tanımlamak için 5 flex sensör,elemanlara komut vermesi için 1 Arduino Leonardo.Arduino leonardoya arduino IDE adlı platform üzerinden gerekli yazılımı yüklemek için USB kablo ve bunların hepsini proje amacına uygun olucak şekilde birleştirmek için eldiven, direnç, jumper kablo ve breadboad
Olası Çözümler Geliştirme: Daha öncede belirttiğimiz gibi sanal gerçeklik çok maliyetli bi hizmet bizde bunu fark etmiş olup neler yapabileceğimizi tartıştık ve en sonunda böyle bir projenin bu sorunlara çözüm olabileceği kanısına vardık
En İyi Çözümü Seçme: Gyro sensörden alınan ivme değerlerinin belirlenmesi, flex sensörden alınan direnç değerlerinin belirlenmesi. Sonrasında bütün bu elemanları devre şeklinde bağlanması ve bu değerleri göz önüne alarak Arduino Leonardoya klavye tuşlarının tanımlanması. Uyulacak araştırma teknikleri ise bu projeyi nasıl yapacağımızı kararlaştırınca yararlanabileceğimiz kaynakları belirlemek.
Prototip Oluşturma/Yapılandırma: ilk prototip oluştururken yaptıklarımız ise önce gyro/flex sensör ile arduinoyu birbirine bağlayıp çeşitli klavye tuşlarını tanımlayıp çeşili işlemlerde kullanacağız. Örneğin yazıyı silmek için back, büyük harfle yazı yazmak için Caps lock, işleme onay vermek için enter tuşu gibi. Bu denemenin sonuçlarına göre projemizi yapılandıracağız.
Çözümleri Test Etme ve Değerlendirme: Karşılaştığımız problemlerde okulumuz bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretmenlerinden yardım alacağız. Özellikle kodlama yapısında sürekli deneme yanılma yoluyla en uygun kodları yazmaya çalışacağız.
Sonuçları Raporlaştırma: Projenin yapım aşamasında hangi basamakları izlediğimizi bir poster hazırlayarak fuar ziyaretçilerine bilgilendirme yapacağız. Ayrıca yaptığımız sistemi kurarak fuar ziyaretçilerinin Asphalt 8 adlı oyunda kontrol yapabilmelerini sağlayarak eğlenceli vakit geçirmelerine yardımcı olacağız.
Proje Danışmanı: Osman Batur DAĞDEVİREN
Proje Öğrencisi: Muhammed Emin AYGÜN
PROJE YAPILIŞI
Projemiz TÜBİTAK tarafından onaylandı ve yapım işlemlerine başladık. Bu projede yukarıda amaç özet ve yöntem kısmında bahsettiğimiz gibi bir oyun seçeceğiz ve bu oyunu klavye mouse olmadan tasarladığımız araç ile yöneteceğiz.
Biz oyun olarak nfs most wanted oyununu seçtik indirdik bilgisayarımıza kurduk. Daha sonra yönetim aracımızı tasarlama aşamasına geçtik.
Yönetim aracı olarak bir eldiven üzerine arduino ile oyun kontrol aracını tasarlamaya başladık.
Aracımızı yukarıdaki gibi tasarladık. Bilgisayar ile bağlantımızı yaptık ve oyun ayarlarına girerek tuşların yerine bizim belirlediğimiz parmak hareketleri ve yönleri belirledik. Sonra oyunumuzu oynamaya başladık.
Arkadaşlar bu projemiz Sivas Robot Yarışması Serbest Kategoride 2. olmuştur. Projemizle başka alanlarda tekrar yarışmayı düşündüğümüzden bu proje hakkında daha fazla bilgi verilmeyecektir.
PROJE POSTERİ
Projemizi sunarken kullanabilmek için poster hazırlayacağız. Bu posteri hazırlarken öğrencilerimiz kendi seviyelerinde hazırlayabilsinler üzerinde değişiklik istediklerinde kolayca yapabilsinler diye PowerPoint programında bir şablon hazırladık. Şablonu buraya ekliyorum proje öğrencileri indirerek ilgili alanları doldurup renklerde düzenlemeler yaptıktan sonra çıkarılması için bana teslim edeceksiniz. Okul dışı faydalanmak isteyen arkadaşlarda dilerse indirip kullanabilir.
Not: Şablon Dosyası ppt uzantılı olup PowerPoint programıyla açılabilir. Ayrıca büyüklük 100cm x 70cm olacak şekilde dizayn edilmiştir. 25cm x 70cm iki kenar orta kısım ise 50cm x 70cm olarak düşünülmüştür. Farklı boyutlarda poster çıkarmak isteyen kişilerin önce boyutu değiştirip sonra değişiklik yapmaları faydalı olacaktır.
Poster Şablonunu aşağıdaki resme tıklayarak bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
PROJE RESİMLERİ
Projeler başka arkadaşlara fikir vermek için paylaşılmıştır.
Tübitak 4006 Bilim Fuarına Başvurudan başlayıp Proje sonuçlarını girmeye kadar tüm adımların anlatıldığı ve kullanabileceğin hazır örnek Tübitak 4006 Bilim Fuarı Projelerinin verildiği Tübitak 4006 Bilim Fuarı: Başvuru – Örnek Projeler sayfasını ziyaret ederek daha çok bilgi edinebilirsiniz.
Projeler için bilgi almak isterseniz herhangi bir soru veya sorunda aşağıya yorum olarak yazarak bana ulaşabilirsiniz. Yorumlar yazılan günün akşamı saat 23:00 da okunarak yanıtlanacaktır.
Acil durumlar için aşağıdaki iletişim adreslerini kullanabilirsiniz.
İNSTAGRAM ÜZERİNDEN İLETİŞİM
Özgür ŞEREMET İnstagram Sayfasına link üzerinden veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.
Ayrıca İnstagram hesabınız var ise hesabımızı takip ederek gelişmelerden haberdar olabilirsiniz. İnstagram üzerinden attığınız mesajlar gün saat fark etmeksizin en kısa süre içinde yanıtlanacaktır.
Faydalı olması dileğiyle.
İlk yorum yapan olun