Çizim Makinesi Etkinliği

Merhaba Arkadaşlar, Çizim Makinesi Etkinliği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Böl, Parçala, Çöz konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;

  • 6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.
  • 6.5.1.4. Temel fonksiyonları problem çözme sürecinde kullanır.

kazanımları verilmeye çalışılmıştır.

FONKSİYON NEDİR?

Etkinliği yapmadan önce Fonksiyon Nedir? sorusunu yanıtlayarak Fonksiyonları hatırlayalım.

Fonksiyon: Bağımsız değişkenler ile bağımlı değişken arasındaki ilişkinin matematiksel ifadesidir.

Hesap Makinesi

Hesap makinesi üzerinde yer alan tuşların her birisi birer fonksiyon ifade eder. Bizler de bu dönem öğreneceğimiz Scratch programı aracılığıyla bir hesap makinesi yapabiliriz.

Biliyor musunuz hesap makinesinde de sabitler ve değişkenler yer alır. Sabit ve değişken kavramlarını hatırlıyor musunuz?

Hesap makinesi karmaşık bir problemdir. Sabit olarak tanımladığımız her bir işlem de karmaşık problemimizin alt problemleridir. Mesela standart bir hesap makinesinde sabit olarak tanımlamamız gerekenler neler olabilir?

ÇİZİM MAKİNESİ

Çizim Makinesi
Çizim Makinesi

Bu işlemler hesap makinemizin sabitleridir. Bunlara fonksiyon da diyebiliriz. Şimdi bir çizim makinesi yapalım.

Bu etkinlik için 6 öğrenci seçiniz ve seçtiğiniz öğrencilere yukarıdaki sembolleri görev olarak veriniz. Artık o görev o öğrenciye tanımlanmış bir fonksiyon gibi çalışacaktır.

Oturan öğrencilerden sırayla sembolleri söylemelerini isteyiniz. Sembol söylendiğinde o sembolün tanımlı olduğu öğrenci tahtaya çıkarak şekli çizmeye başlasın. Bu sayede fonksiyonların nasıl çalıştığını anlamış olacağız.

Her şekil en az bir defa tahtaya çizildikten sonra etkinliği tamamlamış olacağız.

Çizim Makinesi
Çizim Makinesi

Hepsi bu kadar başarılar dilerim.


Çizim Makinesi Etkinliği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 3 – Böl Parçala Çöz ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Çizim Makinesi Etkinliği yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.

Faydalı olması dileğiyle…

5 Comments

  1. Bağımsız değişken:Bizim değiştirdiğimiz değişkenlere denir.
    Örneğin: 3+4 toplama işleminde 3 ve 4 bağımsız değişkendir.
    Biz bu toplama işleminde 3 ve 4ü istediğimiz gibi değiştirebiliriz

  2. Sayın hocam ben derste bu etkinliği anlatmadan önce internetteki değişkenlere yönelik kaynaklardan edindiğim bilgilere göre şöyle bir özet yapayım dedim. Bu açıklamalar uygun mudur? Görüş belirtirseniz sevinirim.

    Bağımsız değişken:Bizim değiştirdiğimiz değişkenlere denir.
    Örneğin: 3+4 toplama işleminde 3 ve 4 bağımsız değişkendir.
    Biz bu toplama işleminde 3 ve 4ü istediğimiz gibi değiştirebiliriz.

    Bağımlı değişken: Bağımsız değişkenlere bağlı olarak değişen değişkenlerdir. Örneğin; Bağımsız değişkende verdiğimiz toplama işlemi örneğinde sonuç, toplanan elemanlara göre değişir. Dolayısıyla toplama işleminin sonucunu bağımlı değişken olarak ifade edebiliriz.
    Fonksiyon: Kelime manası olarak işlem, görev demektir. Yani önceden tanımlanmış bir işlev olarak düşünebiliriz.
    Örneğin: Hesap makinesindeki +,-,*,/ operatörleri/işlevleri birer fonksiyondur. Hangi görevi yapacağı önceden belirlenmiştir.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*