Merhaba Arkadaşlar; Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Nesneler Konuşuyor konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;
- 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur.
- 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar.
- 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur.
kazanımları verilmeye çalışılmıştır.
BUGÜN NE YAPACAĞIZ?
Bu etkinliğimizde Scratch programında yeni bir uygulama yapacağız. Yapacağımız uygulamanın bitmiş hali aşağıdaki gibidir.
Geçtiğimiz hafta Scratch’le bir animasyon yapmış, karakterimizi hareket ettirmiştik. Bu defa da aşağıda bitmiş halini gördüğünüz uygulamayı Scratch programı ile birlikte yapacağız.
ŞAKACI PENGUEN ETKİNLİĞİ ADIMLARI
İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.
NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.
Uygulama için kılavuz kitapta verilen bilgileri pdf olarak aşağıya ekliyorum. Bilgisayarınıza indirebilir veya bu sayfa üzerinden adım adım yapabilirsiniz.
Uygulama ile ilgili görüşler.
Uygulamamız basit bir diyalog etkinliğidir. İki kukla eklenmiş ve karşılıklı süreleri ayarlanarak konuşmaları sağlanmıştır. Bu etkinliği iyi öğrenerek aynı etkinlik farklı diyaloglar ve farklı kuklalar kullanılarak 2-5 dakika arasında öğrencilerden farklı hikayeler oluşturmaları sağlanabilir. Bu açıdan önemli buluyorum.
Kılavuz kitaba göre giriş etkinliği olarak planlandığından ekledim. Öğrenci seviyenize göre farklı etkinlikler yapabilirsiniz.
Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 12 – Nesneler Konuşuyor ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.
Şakacı Penguen Çalışma Kağıdı yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.
Scratch öğretimi için kılavuz kitap harici olarak kendi hazırladığım etkinliklerime Scratch ile Kodlama Eğitimi sayfasından veya aşağıya eklediğim resim üzerinden ulaşabilirsiniz.
Açılan sayfadaki yönergeye uygun olarak hareket ederek Scratch ile çok güzel projeler ortaya çıkarabilirsiniz. Daha sonra bu öğrendiklerimiz ile Arduino eğitimlerini alabilir ve Robotik Kodlamaalanında kendinizi geliştirebilirsiniz.
Faydalı olması dileğiyle…
siteniz çok güzel bir sitemiş tesekkür ederim
bravo özgür şeremet sizi tebrik ediyorum ve herkese bu uygulamayı öneriyorum&