Merhaba Arkadaşlar, Scratch – Merhaba Dünya Etkinliği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf yeni müfredatında bulunan Scratch ile Tanışıyorum konusu için hazırlanmıştır. Etkinlik ile;
- 6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
- 6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
kazanımları verilmeye çalışılmıştır.
SCRATCH – MERHABA DÜNYA ANİMASYONU YAPILIŞI
Bu etkinliğimizde bilgisayar programlamaya başlarken her zaman ilk yapılan etkinlik olan Merhaba Dünya etkinliğini Scratch Programını kullanarak yapacağız.
İlk olarak bilgisayarımızda kurulu olan scratch programını açalım. Eğer kurulu değilse çevrimiçi olarak scratch kullanacaksanız https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edelim.
NOT: Çevrimiçi kullanacak arkadaşlar Chrome ile girerseniz sıkıntı yaşamazsınız. Scratch 3.0 güncellemesi olduktan sonra internet explorer vb tarayıcılar çalışmamaktadır.
Programımız açıldıktan sonra varsayılan olarak kedi karakterimiz bizi karşılayacak. Biz işlemleri bu karakter üzerinde yapacağız. Hemen kodlamaya başlayalım.
İlk olarak kedimizi hareket ettirerek başlayalım. ‘10 adım git’ bloğunu sürükleyerek programlama
alanına getirelim.
Bloğun üzerine çift tıklayın. Kedi ileriye gidecek.
Görünüm grubundan ‘Hello de 2 saniye’ bloğunu ilk bloğumuzun altına ekleyelim. Hello yazısına tıklayarak onu ‘Merhaba Dünya’ şeklinde değiştirelim.
Şimdi bloklarımıza çift tıkladığımızda kedimiz önce 10 adım gidecek sonra Merhaba Dünya diyecektir.
Kedimizin hareketine üst kısımda yer alan yeşil bayrağa tıkladığımızda başlaması için olaylar grubundan “tıklanınca” bloğunu alalım ve bloklarımızın üzerine yerleştirelim.
Ayrıca adım sayısını ve konuşma süresini ilgili blokların sayı kısımlarını değiştirerek düzenleyebiliriz. Adım at bloğundaki sayıyı 30 yaptığımızda artık kedimiz bir öncekine göre 3 kat fazla adım atacaktır.
Kedimizin yaptığı hareketleri sürekli tekrarlamasını istiyorsak kontrol grubunda yer alan sürekli tekrarla bloğunu, tekrarlanmasını istediğimiz bloğa ekleyebiliriz.
Ayrıca kenara geldiğinde geri dönmesi için kenara geldiyse sektir ve dönerken şeklin bozulmaması için dönüş stilini sol-sağ yap diyebiliriz.
Evet ilk programımızı yazdık bakalım nasıl görünüyormuş.
MERHABA DÜNYA ANİMASYONU
İlk animasyonumuzun bitmiş hali yukarıdaki gibi olacaktır. Şimdi sizlerde aynısını yapmaya çalışınız.
Scratch – Merhaba Dünya Etkinliği Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf öğrencilerimiz için hazırlanan 6. Sınıf – Hafta 9 – Scratch İle Tanışıyorum ünitesinin bir parçasıdır. Ünitenin diğer parçalarına link üzerinden ulaşabilirsiniz.
Scratch – Merhaba Dünya Etkinliği yeni müfredata göre hazırlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf Kılavuz kitabından faydalanılarak oluşturulmuştur.
Faydalı olması dileğiyle…
Scretch ile kodlama
Çok seviyorum burayı